Как да бъдем продуктивни на работа, според Илон Мъск
46-годишният предприемач и главен изпълнителен директор на революционната за космическата индустрията компания SpaceX - Илон Мъск, трансформира света с електрическата кола на Tesla и тласка невронауката и транспорта напред с Neuralink и Boring Company.
Космическият оператор на SpaceX Гуен Шотуел заяви на конференцията на TED 2018, че целите на Мъск са толкова много, че няма как човек да се справи с тях. "Когато Елон каже нещо, не трябва да казвате "Това е невъзможно ", коментира тя. „Записваш го, мислиш за него и ще намериш начин да го направиш“.
Наскоро Мъск съобщи на служителите на Tesla, че иска да въведе график за 24 часови смени, заради производството на електрическия модел 3 на Tesla. В свой имейл милиардерът обяснява за редица промени в работата на Tesla, които иска да въведе и предлага на служителите списък с препоръки за продуктивност. Мъск очевидно не е фен на срещи, бюрокрация, йерархия или всяка система, която възпрепятства незабавната комуникация. Той предпочита хората да прилагат здравия разум, когато имат някаква задача.
Освен това той насърчава служителите си да споделят, ако имат някакви идеи, с които да направят работата по-добра и по-ефективна.
21 въпроса, които променят животаБуквално!
Ето седемте съвета за производителност, които Мъск предлага.
1. Широкоформатните срещи губят времето на хората.
"Прекомерните срещи са изнервящи за големите компании и с течение на времето стават все по – ненужни. Моля, откажете всички големи срещи, освен ако не сте сигурни, че те предоставят стойност на цялата аудитория, а в този случай нека бъдат много кратки".
2. Срещите не трябва да се правят често, освен ако въпросът не е спешен.
"Не правете чести срещи, освен ако не се занимавате с извънредно спешен въпрос. Честотата на срещите трябва да се намали бързо, след като бъде решен спешният въпрос".
3. Ако не е нужно да присъствате на дадена среща, не ходете.
"Ако вие няма да допринесете за една среща, няма смисъл да присъствате. Ако по време на среща разберете, че нямате работа – напуснете. Не е грубо да си тръгнете, грубо е някой да остане и да губи времето ви".
4. Избягвайте объркващ жаргон.
"Не използвайте акроними или ненужни думи за обекти, софтуер или процеси в Tesla. В общи линии всичко, което изисква обяснение, възпрепятства комуникацията. Ние не искаме хората да помнят речника, който използваме тук.“
5. Не позволявайте йерархичните структури да правят нещата по-ефикасни.
"Комуникацията трябва да се случва по най-краткия път, който е необходим, за да бъде свършената работата, а не чрез" командната верига ". Всеки мениджър, който се опитва да наложи комуникационна верига, скоро ще се окаже работещ другаде.
6. Ако трябва да се свържете с някого, направете го директно.
"Основният източник на проблеми е лошата комуникация между департаментите. Начинът за решаване на това е да има свободен поток на информация между всички нива. Ако, за да се направи нещо между департаментите, отделният сътрудник трябва да говори с техния мениджър, който да говори с вицепрезидент, който говори с друг вицепрезидент, който говори с директор, който говори с мениджър, който говори с някой, който действително върши работата, тогава ще се получи безкрайна верига от комуникация, която няма да доведе до нищо.“
7. Не губете време с глупави правила.
"Като цяло винаги избирайте здравия разум да ви води. Ако следвате "правило на компанията“, което звучи нелепо в определена ситуация, това ще доведе до комична ситуация, следователно правилото трябва да се промени".