Най-скъпите модни брандове
BrandZ публикува своята годишна класация „Най-скъпият бранд на света“. През 2018 г. компанията Google са втора поредна година е завоювала първата позиция.
Класацията е съставена в партньорство с агенция WPP и Kantar Millward Brown, базирайки се на отговори на потребители, а също така изчерпателен анализ на финансовите показатели на компаниите.
Google запази своята челна позиция (стойността на бранда е скочила с 23%), докато Apple е на второ място – с 28% ръст на стойността на бранда.
Освен това в първата десетка попадат Amazon, Microsoft, Tencent, Facebook, Visa, McDonald's, Alibaba и AT&T.
Колкото до брандовете в категория „Лукс“, то класацията потвърждава, че в този сектор се наблюдава значителен ръст.
Първото място по стойност сред модните брандове е заето от френската модна къща Louis Vuitton. През 2018 г. стойността й е нараснала с 41%, до 41.1 млрд. долара, което придвижва бранда до 26-ата позиция в класацията.
Ръстът на стойността на италианския бранд Gucci е 66%, до 22.4 млрд. долара. Това му отрежда 54-о място. Той е шести по ръст на стойността на компанията.
Dior също демонстрира значително поскъпване – с 54%, което отрежда на марката девето място сред най-бързо поскъпващите брандове в света.
Луксозен часовник, вдъхновен от боксьора Флойд МейуедърСерията ще е лимитирана
Брандът Hermès се изкачва с две позиции до 39-о място, показвайки ръст от 20%, в парично изражение става дума за 28.1 млрд. долара.
Анализатор на търговията в сегмента „Лукс“ Ануша Кутингейн казва, че докато ексклузивността остава важен фактор, то най-важното за брандовете от този сектор е актуалността.
Възможността да се взаимодейства с бранда в социалните мрежи или чрез коментари по конкретен проблеми повишава любовта към марката. По този начин брандове, като Louis Vuitton и Gucci могат да се възползват от апетита на потребителите за достъпност.
Брандовете са длъжни да имат възможност да провеждат разговори с потребителите си, за да бъдат винаги в центъра на вниманието, казва Кутингейн.