Обединената група автомобилни производители Renault, Nissan и Mitsubishi ще инсталират технология в колите си, която ще позволи на шофьорите да ползват Google Maps, да контролират музиката с гласови команди и дори да предвиждат евентуални повреди.

Това ще стане възможно благодарение на партньорство между Google и алианса, съставен от трите автомобилни компании, които, взети заедно, са най-големият производител на коли в света, предава Financial Times.

Първите коли с вградена технология на Google ще бъдат пуснати на пазара през 2021 г., като идеята е водачите да бъдат онлайн, дори когато са зад волана.

„Амбицията ни е да предложим на потребителите същото изживяване в колата, като това, предлагано чрез мобилен телефон”, казва Хаиди Заблит, ръководител Бизнес развитие в Renault–Nissan–Mitsubishi Alliance.

„Това се превръща във важен елемент, когато хората избират колата си. Това е конкурентно предимство”, добавя той.

В последно време автомобилните производители се опитват да добавят все повече екстри, предлагащи свръзаност, тъй като съвременните купувачи са все по-малко заинтересовани от традиционните характеристики на колите, като скорост, разходи и прочее.

Технологичните компании също търсят начин да имплементират техни продукти във все повече коли, в опит да повишат ангажираността на потребителите в интернет.

Ford работи за инсталирането на Alexa на Amazon в техните автомобили, докато Seat - собственост на Volkswagen, също има договореност да вгради гласовия асистент в превозните си средства.

Сделката между Google и Renault–Nissan–Mitsubishi Alliance предвижда в колите да бъде внедрена операционната система Android. Така водачите ще имат достъп до Google Maps и Google Play Storе.

В някои региони, като Китай, където Google не оперира, алиансът навярно ще избере друг технологичен партньор. Системата ще може да подържа и конкурентни операционни системи, като iOS на Apple.

Екстрите, които ще бъдат достъпни благодарение на партньорство, включват управление на климатика в колата, музиката и прочее, чрез гласови команди, както и система, която предвижда кога колата може евентуално да се повреди.

Системата, която разчита на изкуствен интелект за по-добра акуратност, ще може да учи предпочитанията на потребителите, като това ще позволи, например, когато човек се качи в колата, системата автоматично да пуска любимата му музика и да настройва климатика, точно както той предпочита.

Какво накара Renault, Nissan и Mitsubishi да се обединят?Надпреварата с бъдещето


Renault–Nissan–Mitsubishi Alliance преследва амбициозния си план да увеличи продажбите си от 10 млн. коли до 14 млн. коли до 2022 г., както и да повиши печалбите.

Като част от това, алиансът иска да пусне своя собствена флотилия от коли за споделено пътуване, както и да свърже 90% от превозните си средства с интернет до 2024 г.

През 2016 г. алиансът подписа сделка с Microsoft с цел пускането на „следващо поколение технологии за изживяване на напреднало свързване по време на шофиране по целия свят”.

Така потребителите на тези автомобили ще могат да избират между различните функционалности на облачната система Azure на Microsoft и тези на Google, благодарение на новата сделка.