Основателят на Salesforce и милиардер Марк Бениоф наскоро купи сп. Time. Преди това най-богатият човек в света Джеф Безос придоби Washington Post.

Организацията Emerson Collective, която е основана и управлявана от вдовицата на Стив Джобс - Лорийн Пауъл Джобс, пък вече притежава The Atlantic.

„Нито един милиардер няма да закупи The New York Times“, съобщи издателят му A.G. Sulzberger. „Изданието не се продава“, казват още оттам.

A.G. Sulzberger не критикуват решението на останалите издатели: „Всички в New York Times се радваме на тези сделки, но страната ни има нужда от повече журналисти“, допълват издателите на една от големите медии в САЩ.

Washington Post все още е доста по-малко издание от New York Times, същото може да се каже и за друг вестник, който е притежаван от милиардер – The Wall Street Journal (бел. ред. собственост на Рупърт Мърдок).

За да предпази бизнеса си от поглъщане, компанията, притежаваща New York Times - New York Times Company, има издадени два класа на своите акции. Тези от клас А са публични и днес се оценяват на около 4.5 млрд. долара, докато книжата от клас B не са публични, но същевременно отговарят на около 70% от Борда на директорите.

Да, компанията взе заем на стойност 250 млн. долара от милиардера Карлос Слим, но го изплати две години по-късно.

Въпросът, какво би направил New York Times с инвестиция на стойност 1 млрд. долара от някой милиардер явно няма да получи отговор, или поне не към момента. „Ще трябва да изкараме този милиард сами“, отговарят от A.G. Sulzberger.

Стратегията на NY Times е да прави материали, за които хората биха платили. Компанията се ориентира към дигиталния контент още през март 2011 г. и днес има на разположение 3.5 млн. абоната, които заплащат месечна такса.

Това осигурява около 2/3 от приходите на компанията, споделя Марк Томпсън, президент и главен изпълнителен директор на The New York Times Company.

Това, което ни отличава и ни прави специални, е нашата независимост. Не мислим дори и за миг, че промяната в собствеността на изданието ще донесе инвестиции в добра и качествена журналистика, допълват оттам.