Японска банка привлича клиенти с вино и морски тарлалежи
Дългогодишната политика на нулеви лихви по депозитите в Япония затруднява банките в борбата за привличане на нови клиенти.
Един от регионалните трезори в Страната на изгряващото слънце обаче се опитва да спечели потребителите с "бонус" оферта - винени барове и морски таралежи, пише Kredit.bg
Инициативи като тази станаха възможни, след като Японската централна банка постепенно започна да разхлабва регулациите, които пречеха на банките да развиват странични дейности извън конвенционалното банкиране.
По този начин финансовите институции могат да се опитат да компенсират негативните ефекти от нулевите лихви и да повишат своята рентабилност.
59-годишният президент на Yamaguchi Financial Group Такеши Йошимура е изправен и пред други предизвикателства в региона, където оперира неговата банка. Населението устойчиво намалява, а много от местните компании се местят в по-големите градове, като Токио.
Затова той насърчава младите си служители да генерират идеи как трезорът може да използва по-ефективно своята мрежа от 280 клона, разпръснати в префектурите Ямагучи и Хирошима в западната част на страната.
Един от плановете предвижда част от пространството в един банковите клонове град Юя да се отдава под наем на винени барове. Градчето е известно със своите горещи минерални извори. Очаква се банковото заведение да отвори врати през юли тази година.
Освен трансформацията на клоновата си мрежа, Yamaguchi Financial Group полага усилия и в стумилирането на местната риболовна индустрия.
След като местните рибари се оплакали от слабия улов на морски таралежи, банката предприема инициатива за организиране на работна група от местни учени и изследователи, които да експериментират с нови техники за развъждане и лов на морските създания.
Повече по темата можете да прочетете в материала на Kredit.bg