Първият мол в света, вдъхновен от природата
Този град е известен с шикозните си търговски центрове, които привличат заможни клиенти от целия свят.
Дубай е дом на на всевъзможни молове, като доскорошния най-голям в света по размер на разгъната си площ, най-големия тематичен мол в света, търговски център, разполагащ със ски курорт, и прочее.
Понастоящем строителната компания Cityland Group, известна като създател на най-голямата градина с цветя в света, се надява на голям удар с новия си проект – мол, който живее и диша в едно с природата.
Проектът за търговския център Cityland Mall възлиза на 400 млн. долара, като конструкцията ще бъде първата, „вдъхновена от природата търговска дестинация”, предава CNN.
Комплексът ще се изгради около ботаническа градина с размер 19 хил. кв. метра – големината на близо 4 футболни игрища.
Уникално усещане за сетивата
Паркът, който ще носи името Central Park, ще включва реки, острови, редки дървета и цветна градина, в която потребителите ще могат да се разхождат.
Бизнесите, които ще заобикалят парковото пространство, ще разполагат с второ ниво на озеленяване, което ще бъде разположено на покривите на търговските обекти.
Зелената тема ще се разпростира из целия комплекс, казва Фашимудин Шарфудин, изпълнителен директор на of Cityland Group, като пътеки, алеи с дървета и живи „зелени стени” ще изобилстват из основните маршрути в мола.
Изпълнителният директор подчертава, че ангажиментът към „зеленото“ ще доведе до множество екологичносъобразни екстри. Градините ще се напояват с пречистени отпадъчни води, за да се избегне разхищението, като за целта ще се събират и дъждовни води.
„Прозорците и фасадите са направени от енергийноефективно стъкло, което намалява разходите за мощност, казва Шарфудин, добавяйки, че покривът на комплекса ще бъде оборудван с огромни соларни панели.
Молът ще бъде дом на над 300 бизнеса, заведения за хранене и атракциони, когато бъде напълно завършен. Френска верига супермаркети вече отвори търговски обект в съоръжението, като Cityland се надяват до края на годината и останалите търговски площи да бъдат наети.
Очаква се до 2020 г. молът да функционира в пълния си капацитет.
Сериозна конкуренция
Новият търговски център обаче ще се изправи пред ожесточена конкуренция за привличането на клиенти, смятат анализатори.
Базираната в Дубай инвестиционна банка Alpen Capital прогнозира, че търговията на дребно в града ще продължи да расте през идните няколко години. Ситуацията обаче ще бъде доста по-сложна в дългосрочен план.
По думите на изпълнителния директор на Alpen Capital Кришна Данак, насищането на пазара с международни брандове ще засили конкуренцията, което ще доведе до спад в маржина на печалба.
Молът Cityland може да се облагодетелства от локацията си, тъй като се намира в една от най-бурно развиващите се части на Дубай.
Според Антъни Тейлър, ръководител Недвижими имоти в банковата група Emirates NBD, молът обхваща потребителите, живеещи в радиус от 10 километра около него.
Така в наши дни конкурецнията сред моловете в Дубай започва да се засилва, което означава, че в бъдеще този вид инвестиционни проекти ще трябва да променят моделите си, ако искат да вземат парче от баницата във все по-наситената среда.