Краля на Instagram иска да властва над пазара на марихуана
Противоречивата звезда от социалните мрежи Дан Билзериян е известен с демонстрациите на охолен начин на живот.
Определено Билзериян не прилича на типичния основател на компания.
Богатият, мускулест американец, който е наричан с прозвището Краля на Instagram, е световно известен благодарение на фотосите, които публикува в социалната мрежа.
Профилът му изобилства от снимки на бляскави партита, разголение жени, множество оръжия, коли и прочее.
Сега обаче Билзериян има нова цел – доминация на пазара за продукти създадени на база марихуана. Неговата компания Ignite, която вече има бизнес в САЩ и Канада, понастоящем се готви за навлизане на британския пазар.
Ignite търгува с електронни цигари, течности за тях, продукти за консумация и балсами за устни, които съдържат екстракт от канабис и по-конректно - канабидиол (CDB).
Бизнесът на Билзериян е част от сфера, която според редица анализатори, обещава сериозен бум в близко бъдеще, пише BBC.
Докато употребата на марихуана за разлвекателни цели все още е забранена в почти целия свят, то съставката CBD няма психоактивни свойства, което означава, че няма да ви „напуши” при употреба.
Засега няма ясни доказателства, че това е така, но много потребители твърдят, че CBD помага при болка и възпаление, и намалява състоянията на тревожност.
В най-новия пазар за Билзериян, този на Великобритания, продажбата на такива продукти е легална, стига компаниите да не твърдят, че има ползи за здравето и да не съдържа повече от 0.2% THC – съставката в канабиса, която притежава психоактивен ефект или с други думи – може да ви напуши.
Хора от индустрията споделят, че Ignite има потенциал да наложи доминацията си в сектора, които все още се намира в ранна фаза на развитие. Ignite се оцянява на около 100 млн. евро.
Маркетингът на Ignite разчита главно на солидното присъствие на Билзериян в социалните мрежи. Той има 27 млн. последователи в Instagram, макар имиджът му да не съвпада с прогресивните вълнения в наши дни, тъй като залага на типични „мачо” стойки – жени, оръжия, пари и коли.
Подобно на герой от комиксите, Билзериян живее сам в огромно имение, грижи се за мускулите си ежедневно и редовно получава доза инженкции, за да третира спортните си травми. На живо обаче, често богаташът изненадва с поведението си, което е сдържано.
По думите му, снимките в Instagram представляват компилация показваща живота му. „Нещо като вдъхновяващ начин на живот, пълен с бързи коли, хубави неща, които смятах за много готини и винаги съм искал да имам когато бях дете”, казва той.
Навлизането на Ignite във Великобритания е белязано от гигантско парти, струващо около 550 хил. евро. На него красиви жени циркулират между гостите, презентирайки продуктите на компанията.
През миналата година, Ignite организира конкурс в САЩ, предлагайки едногодишен договор на стойност 100 хил. долара на 10 красиви жени, които да представляват марката.
„Наемаме модели, но това е бизнес. Всяка успешна компания има жени модели. Наличието на привлекателна жена се харесва на повечето мъже”, казва Билзериян.
Неговата бивша приятелка, която има 1.4 млн. последователи в Instagram, понастоящем е водещият търговец на компанията. „Тя е красиво момиче, поради което стои зад продукта”, казва той.
За неговите последователи в социалните мрежи, които масово са мъже на възраст между 18 и 35 години, подобна рекламна стратегия е логична, посочва Билзериян.
„В края на краищата, ако искате ефективно да таргетирате дадена група, няма да се опитвате да сте прилекателен за всички. Тези компании, които се опитват да работят за всички, стигат до там, че никой не се интересува от тях”, казва той.
Билзериян коментира обвиненията на някои представители на бизнеса с канабис, че спорната репутация на Instagram звездата вреди на индустрията. „Аз не им казвам как да управляват техните компании и те не трябва да ми казва как да управлявам моята”, посочва той.
Пазарът на продукти съдържащи CBD във Великобритания се оценява на около 330 млн. евро на година, по данни на браншовата организация Centre for Medicinal Cannabis (CMC). Очаква се до 2025 година този пазар да скочи до над 1 млрд. евро.
Потенциалният растеж привлича огромно разнообразие от бизнеси.
На пазара могат да се намерят всякакви продукти съдържащи CBD, включително кучешка храна за неспокойни домашни любимци.
Всички продукти на пазара трябва да отговарят на дадени стандарти, но тези на база CBD са в голяма си част нерегулирани, което отваря огромна врата за всякакви подходи за печелене на потребителското внимание.