Кредитната карта на Apple прави официален дебют
Виртуалната кредитна карта на Apple официално започва да се предлага на потребителите от тази седмица (вторник), като това се случва в партньорство с инвестиционната банка Goladman Sachs Group Inc, предава Reuters.
Този ход бележи поредния сигнал, че големите технологични компании имат амбиции да стъпят здраво във финансовия сектор. Целта на Apple е да диверсифицира източниците си на приходи, тъй като сега разчита главно на търговия с потребителска електроника.
Apple обяви кредитната карта през март тази година. Целева група на компанията са притежателите на техния смартфон iPhone.
Кредитната карта върви с 2% кеш бек при покупки чрез платежната услуга Apple Pay, без такси, както и с приложение за управление на финансите и фокус върху поверителността на данните.
За Goldman Sachs - банката издател на картата, този нов продукт надгражда нейния собствен бранд за онлайн банкиране Marcus, който беше стартиран през 2015 г.
От Apple посочват, че ограничен брой потребители, които са изразили интерес към картата, ще се сдобият с покани за получаването й през тази седмица.
Картата е проектирана, за да работи с iPhone, като чрез смартфона потребителите се регистрират и веднага получават достъп до услугата, ако бъдат одобрени чрез пирложението Apple Wallet и системата Apple Pay.
Компанията предлага и опция за физическа карта, създадена от титан, която обаче не разполага с изобразен върху нея номер. Вместо това, номерът се намира в чип вътре в смартфона iPhone, който генерира виртуални номера при всяко поискване.
От Apple се фокусират върху поверителността, посочвайки, че информацията за покупките чрез картата се съхранява в смартфона на потребителя, като тя е недостъпна за компанията. Goldman Sachs също нямат право да използват данните за маркетингови цели, дори когато става дума за продажба на други продукти.
Джин Мънстер, управляващ партньор в Loup Ventures, имаща дългогодишни наблюдения над Apple, коментира, че проникването на Apple Card вероятно ще е слабо през първата година.
Въпреки това, платежният продукт може да генерира около 1.4 млрд. долара приходи до 2023 г., увеличавайки с 1.8% приходите на Apple, като същевременно работи съвместно с услугата Apple Pay. Според анализатора, общата сума, която ще генерират платежните услуги на компанията до 2023 г., ще достигне 5.38 млрд. долара.
Apple има около 50 млн. потребители на Apple Pay в САЩ.
Но за компания, чиито продажби достигат 265 млрд. долара през фискалната 2018 г., приходите не са най-важното. Apple се опитва да задържи потребителите, колкото се може повече ангажирани с техния бранд, казва Бен Баджарин, анализатор в Creative Strategies.
„Ако работи, това ще е още едно нещо, което ще ви държи лоялен и ангажиран към екосистемата на Apple, дори нещо по-добро да се появи”, казва той.