Най-скъпите луксозни марки в света

За втора поредна година луксозните и потребителски компании са най-бързорастящите в класацията на Interbrand за брандовете с най-висока стойност в света.
Те изпреварват дори технологичните компании, записвайки среден годишен растеж от 11%.
Interbrand изчислява стойността на брандовете на база финансово представяне, ролята на марката във взимането на решение за покупка и конкурентната сила на бранда спрямо останалите, подвизаващи се в същия сектор.
Така брандовете на деветте най-големи луксозни компании в света достигат до обща стойност от 117.7 млрд. долара.
Най-скъпият луксозен банд в света е Louis Vuitton с оценка от 32.2 млрд. долара, която скача с 14% на годишна база.
Gucci пък е най-бързорастящият бранд с цели 23% скок в стойността спрямо 2018 г., сочат изчисленията на Interbrand.
Това са най-скъпите луксозни марки в света за 2019 г.:
9. Prada
Оценката на бранда достига 4.78 млрд. долара, като намалява с 1% на годишна база. Марката се нарежда на 100-ото място като най-ценен бранд в света сред всички индустрии за 2019 г.
8. Burberry
Burberry постига цена на марката от 5.2 млрд. долара, което е ръст от 4% спрямо миналата година. Брандът се намира на 96-а позиция сред всички останали марки за 2019 г.
7. Tiffany & Co.
Tiffany & Co. се нарежда на 94-а позиция в глобалната класация, като има оценка от 5.33 млрд. долара, което е спад от 5% на годишна база. През 2018 г. марката заемаше 83-о място в глобалната класация.
6. Dior
Dior се нарежда на 82-ро място в глобалната класация с цена на марката от 6.04 млрд. долара, което е ръст от 16% на годишна база.
5. Cartier
Cartier пада с едно място - до 68-ма позиция, в глобалната класация през тази година. Стойността на бранда възлиза на 8.1 млрд. долара, което е ръст от 7% спрямо предходната година.
4. Gucci
Gucci заема 33-а позиция в глобалната класация с цена от 15.9 млрд. долара, което е ръст от 23% на годишна база, превръщайки бранда в най-бързорастящата марка в света.
3. Hermès
Hemres заема 28-а позиция в глобалната класация с цена от 17.92 млрд. долара, което е 9% ръст на годишна база.
2. Chanel
Chanel - номер 22 в класацията, се оценява на 22.1 млрд. долара, което е ръст от 11% спрямо 2018 г.
1. Louis Vuitton
Марката Louis Vuitton се оценява на 32.2 млрд. долара, което е ръст от 14% на годишна база. Най-скъпият луксозен бранд в света заема 17-а позиция в глобалната класация сред всички сектори.