Adidas прогнозира 40% спад на продажбите за второто тримесечие
От концерна за спортна екипировка Adidas прогнозираха, че продажбите на компанията ще паднат с 40% през второто тримесечие, вследствие на ефекта от коронавируса.
Компанията днес обяви 19% спад на годишна база в нетните продажби за първото тримесечие до 4.75 млрд. евро, след като 70% от магазините й по света затвориха в резултат на пандемията от Covid-19.
Печалбата за първото тримесечие е 26 млн. евро, или с 96% по-малко в сравнение с преди година, а от Adidas обявиха, че заради несигурността около това колко време ще са затворени магазините й, в момента не може да предложи прогнози за годината.
Електронната търговия, която от компанията описват като “единственият канал, който продължава да работи напълно в повечето части на света”, бележи ръст от 35%, но не успява да компенсира загубите от блокадите, вследствие на пандемията по света.
През второто тримесечие от компанията очакват по-голям спад в продажбите и печалбата. Очакванията й са продажбите да паднат с 40% на годишна база.
Според главният изпълнителен директор Каспер Рорштед въпреки настоящата ситуация, в средносрочен план индустрията на спортните стоки ще се развива добре заради повишеният фокус върху здравето и спортната форма на хората по света.
“Веднага след като на хората им се позволи да излизат навън, физическите упражнения ще бележат сериозен ръст, тъй като след като човек е прекарал 6, 8 или 10 седмици вътре желанието да излезе и да тренира ще бъде много явно,” казва той пред CNBC.
“Това, което отчитаме в Китай през март е ръст на продажбите в нашите магазини и силен ръст в електронната търговия.”