Клиентите на УниКредит Кънсюмър Файненсинг вече могат да подпишат договора си за потребителски кредит изцяло през приложението Булбанк Мобайл. Всички клиенти, които кандидатстват за потребителски кредит през Центъра за контакт с клиенти (с кратък номер 18484) и ползват мобилното банкиране на УниКредит Булбанк, след одобрение могат да получат и подпишат договора си кредит без да е необходимо посещение на филиал, съобщават от банката.

Благодарение на новата напълно дигитално услуга, клиентът може електронно да се идентифицира пред банката сигурно и законно с електронен подпис, издаден от Evrotrust.

„Целта на УниКредит в България е да предоставяме лесно банкиране за важните неща. Интересът към дигиталните банкови услуги нараства устойчиво и ние отговаряме на тези очаквания. Електронното подписване на документите за потребителски кредит през Булбанк Мобайл е иновативна функционалност, която отразява ясно насоката за развитие на дружеството – да улесняваме клиентите като им предоставяме лесни и достъпни услуги, които същевременно им пестят време. Електронното подписване на документи за потребителски кредит е по-различен от всичко останало на пазара, защото при него клиентите преминават през целия процес по отпускане на заема като използват единствено приложението ни за мобилно банкиране. Целият процес е изключително бърз и се състои от няколко лесни стъпки. След електронно подписване на документите отнема средно около 2 часа клиентът да получи кредита по сметката си“, коментира главният изпълнителен директор на УниКредит Кънсюмър Файненсинг. Ивайло Главчовски.

Според проучване на пазара на дружеството интересът към дигиталните банкови услуги е нараснал по време на извънредното положение, обявено в страната във връзка с разпространението на COVID-19. За периода от средата на март досега електронното подписване на документи за потребителски кредити се удвоява, като очакванията са тенденцията на увеличение да се запази.

Проучването очертава и профила на потребителите на дигиталната услуга. Те са на възраст до 39 години, като 40% от тях са на възраст между 30-39 г., а 20% между 25-25 год. Доходът на клиентите, които избират дигиталното подписване на кредит е между 1500 и 2500 лева, а средната стойност на финансирането, което им е необходимо е около 5000 лв.

Най-често клиентите посочват, че ще използват кредита за ремонт на жилище, обзавеждане и обединяване на други кредитни задължения.

„В последните месеци екипът на банката работи активно за допълнително разширяване на продуктите и услугите, които предлагаме на нашите клиенти дистанционно и чрез дигиталните ни канали. Вече предоставяме възможност да се стане клиент на банката без посещение на банков офис директно през нашето мобилно банкиране. Така че естествената ни следваща стъпка бе клиентите ни да могат да подписват документи за основните банкови услуги, които ползват, в Булбанк Мобайл, какъвто е случаят с потребителския кредит. Днес технологиите позволят да улесняваме нашите клиенти, като опростяваме и дигитализираме основните си процеси и предлагаме удобно решение, отговарящо на съвременния начин на живот и навици на потребителите “, допълва Юлиан Влахов, директор Алтернативни канали в УниКредит Булбанк.

Подписване на документи за потребителски кредит и откриването на сметка за нови клиенти не са единствените напълно дигитални услуги, които потребителите на Булбанк Мобайл може да ползват. Клиентите на банката могат да изтеглят заем изцяло дистанционно, през приложението за мобилно банкиране.

Дигиталният овърдрафт е достъпен за потребителите на Булбанк Мобайл от октомври 2019 г. Клиентите преминават през целия процес по отпускане на заема като използват единствено приложението за мобилно банкиране. В Булбанк Мобайл те получават персонализирана оферта за предварително одобрен овърдрафт, свалят и разглеждат необходимите документи и накрая подписват договора си.