Парафлоу: Устройството, на което работим, трябва да е секси
Бизнесът претърпя едно ново летоброене. Преди пандемията дигитализацията беше едно добро пожелание за бъдещето, а процеси - като работа от вкъщи и изнесено работно място, споменавани с добри пожелания.
Когато дойде извънредното положение, част от бизнесите трябваше да мигрират за дни, а други – за седмици. Получи се така, че в определен период от време човек нямаше как да си купи лаптоп. Това заяви по време на своето участие в 11-ото издание на Шумът на парите Даниел Радойков, бизнес консултант на Парафлоу.
„Един от трендовете за в бъдеще ще са изнесените работни места. Според близо 70% от служителите на Apple, Amazon и Google, изнесеното работно място, или работата от вкъщи, са предпочитан начин за работа в бъдеще. Има и нещо много интересно – сигурността. Изнасяйки работното място от офиса, ние изнасяме най-важните данни за компанията", каза още Радойков.
Според него – в момента критичното за организациите и бизнеса е информацията. Изнасяйки я навън, ние мигрираме и има риск тази информация да бъде прихваната и открадната, поясни още той.
В тази връзка, ние от Парафлоу направихме един задълбочен анализ на нашите добри продукти, които сме продавали в миналото. Събрахме всичко това в един голям продукт и услуга, който нарекохме Paraflow Everything as a service.
Everything, защото ние предлагаме на крайния клиент не да купи устройство, не да го наеме, а просто с устройството да получи всички други услуги, които са свързани с отдалечения начин на работа. Това е новата концепция и този тренд ще се запази. Все повече фирми ще мигрират и ще прибягват до хоум офис или ко-локация на служителите си, казва още Радойков.
Говорейки за дигитализация, трябва да се има предвид, че има два основни стълба, които са много трудни за дигитализиране. Първият са устройствата, т.е. ние трябва да има хардуер, през който да правим тази дигитализация. Вече всички имаме мобилни смартфони, но най-важното нещо е върху какъв хардуер ние ще работим.
Говорейки за изнесено работно място, компютърът, или хардуерът, да бъде максимално адекватен към нуждите, които даден потребител има. В тази връзка, ние си партнираме с HP като дългогодишен партньор на Парафлоу, тъй като те предлагат най-сигурните устройства в момента на пазара, каза още Радойков.
Бизнес консултантът на Парафлоу даде пример, че ако едно устройство изчезне или се загуби, ние компрометираме нашите данни, които са корпоративното ни съкровище.
Ние предлагаме тези устройства като услуга, а не като продажба на устройства. Тук говорим за много адекватна финансова рамка, която крайните клиенти получават като компании.
Радойков даде пример с малка счетоводна компания - ако трябва да се работи от вкъщи, всеки служител ще има нужда от хардуер. Ние предлагаме не само устройство, от което той ще може да работи, но и продукти, като VPN, Office 365, криптиране на данните, Cisco Webex и др., посочи експертът.
Нещо, което е много важно, е, че ние не предлагаме 10 различни продукта, а даваме на клиентите ни точните продукти, от които те ще имат нужда за тяхната работа, допълни той.
В момента ние използваме една функционалност, която HP внедри миналата година. Тя се казва Predictive. По този начин базата данните, които събираме от отделните устройства, отиват в един глобален облак, на базата на който се правят анализите.
По този начин ние можем да разберем, че дадено устройство има проблем, преди то да се счупи или дефектира. По този начин крайният клиент получава готов продукт и той няма нужда от системни администратори, които да се грижат за него. Няма инвестиция в дълготрайни активи. Ние предлагаме това нещо като месечен абонамент и по този начин се грижим за всичко, свързано с него, посочи още Радойков. „В случай че желаете да продължите бизнеса си изцяло от вкъщи, първо трябва да направите анализ на разходите, които трябва да инвестирате от гледна точка на IT поддръжка и на хардуер. Нашият продукт позволява да се редуцират разходите, дори за стартиращи компании, които ко-локират бизнеса си в домашна среда", допълни той. Нещо много важно: говорейки за клиентското изживяване, милениум поколението има значение върху какъв хардуер работи или какъв телефон ползва. Вече не е важно да е компютър, а е важно устройството да е секси. Това означава да е леко, тънко и сгъваемо, допълни той.