Google обяви, че ще плати на издатели около 1 млрд. долара за новини в следващите три години.

Обещанието беше дадено от главния изпълнителен директор на компанията Сундар Пичай в блогпост от днес.

“Винаги съм ценял качествената журналистика и съм смятал, че енергичната новинарска индустрия е от съществено значение за функциониращото демократично общество,” казва Пичай.

Новинарски издатели, сред които оглавяваната от Рупърт Мърдок News Corp и германския медиен гигант Axel Springer, призовават Google да им плаща за тяхното съдържание от близо десетилетие, но гигантът в онлайн търсенето отказваше досега.

Google планира да плаща на издателите за създаване и подбиране на съдържание за нова мобилна услуга на име Google News Showcase, която ще стартира първоначално в Бразилия и Германия.

Издатели, сред които германските Der Spiegel и Die Zeit и бразилската Folha de S.Paulo, вече са заявили, че ще бъдат част от програмата.

Instagram е на път да изпревари Twitter като новинарски източникСпоред тазгодишния доклад за дигиталните новини на Института „Ройтерс“, използването на Instagram като източник на новини се е удвоило от 2018 г. насам

“Бизнес моделът на вестниците, базиран на приходи от реклами и абонаменти, еволюира от повече от век, тъй като читателите се насочват към други източници на информация,” казва още Пичай.

“Интернет е най-новата промяна и няма да е последната. Ние искаме да поемем своята роля, като помогнем на журналистиката през 21-и век.”

Google не е единственият щатски технологичен гигант , който е подложен на натиск да плаща за новини. От Facebook също се иска да плаща редовно на медийната индустрия за споделянето на новини в платформата й.