Германският автопроизводител Daimler планира да удвои продажбите на луксозната си марка Maybach, подкрепени от силното търсене в Китай.

Daimler, която е собственик и на марката Mercedes-Benz, е продала рекордните 12 000 от своите луксозни автомобили Maybach през миналата година.

Те са широко използвани като лимузини в Китай, където е и най-големият пазар на марката.

Цените на най-новия модел Maybach започват от 173 000 долара. Сумата обаче може да нарасне до над 250 000 долара с добавянето на най-различни екстри, пише BBC.

Купувачите често избират да допълнят базовия модел с масажори за прасци и автоматични задни врати.

Новия модел Maybach, който е базиран на S-класата на Mercedes-Benz, е предназначен да се използва с шофьор и ще се конкурира с модели, като Bentley Flying Spur и Rolls-Royce Ghost.

От Daimler твърдят, че искат да обръщат по-голямо внимание на големите луксозни автомобили - като S-класата, като част от стратегията си за увеличение на печалбите.

Ръстът на продажбите на Maybach в Китай е двуцифрен, а Русия, Южна Корея и САЩ също отчитат силни продажби, според главния изпълнителен директор Ола Калениус.

Mercedes ще защитава позиции в луксозния сегмент с електромобил MaybachMercedes-Benz иска гамата й от електромобили да се простира чак до най-луксозните й модели, за да може да защити пазарните си позиции на пазара на скъпи автомобили, където предлагането на електрически коли остава оскъдно

Други марки луксозни автомобили същo отчитат силни продажби в Китай. Компанията майка на Rolls-Royce - BMW, обяви по-рано през месеца, че печалбата й за третото тримесечие нараства с близо 10% благодарение на отложеното търсене, основно в Азия.

През септември Rolls-Royce представи новия си модел Ghost, който се очаква да се продава на цени от около 250 000 паунда (330 000 долара).

Шефът на автопроизводителя Торстен Мюлер-Отвос заяви пред BBC, че пазарите в Азия, Европа и САЩ сега "малко или много са се върнали към нормалното си положение".

Daimler също така планира да произведе и напълно електрически модели Maybach, които вероятно ще се продават добре в Китай.

Китай, която е най-големият пазар на луксозни автомобили в света, иска продажбите на автомобили „с нова енергия“ да достигнат една четвърт от всички автомобилни продажби през 2025 г.

Притежаваната от VW Bentley също полага сериозни усилия, за да премине към електромобили. До 2026 г. всичките коли на марката ще бъдат или хинбридни или чисто електрически. До 2030 г. пък Bentley вече ще продава само електромобили.