Един на всеки десет души във Великобритания се разкайва за неща, които е купил по време на пандемията - от джакузита до инструменти за ремонт, показва ново проучване.

Локдауните заради COVID-19 доведоха до скок в продажбите на някои артикули, които хората можеха да полазват у дома или в градината или пък за да поддържат добра форма с тях.

Сега някои от потребителите, които обикновено са харчили около 1 400 паунда (1 631 евро), се разкайват за тези свои покупки.

Според застрахователната компания Aviva много скъпи артикули сега стоят неизползвани и събират прах.

Домашни забавления

Игрални конзоли, инструменти за ремонт, домашни фитнеси, колелета, дрехи, бижута, музикални инструменти, кухненски уреди, като пекарни, градински мебели, пещи за пица и джакузита фигурират в списъка с покупки, за които потребители съжаляват.

Проучването на Aviva сред 4 000 души установява, че някои са продали или подарили неща, които съжаляват, че са купили.

Как за 2 месеца стартъп компания генерира $3 млн. продажби през Facebook През септември 2020 г. тримата съоснователи на базирания в Сингапур стартъп Mdada, правят първия си лайвстрийм за продажба на продукти във Facebook. Година по-късно компанията може да се похвали с 500 000 сингапурски долара седмични приходи (371 087 долара)


Някои са използвали пари, които обикновени биха били похарчени за почивки или социални събития, докато други възнамерявали да използват локдауна, за да започнат да се занимават с нови хобита.

"Толкова много неща се промениха от началото на 2020 г. Начинът, по който работим и общуваме с другите, а изглежда и съдържанието на нашите домове“, казва Ники Чарлз, директор маркетинг в Aviva.

"Очаквайки да прекараме седмици или месеци у дома, много от нас направиха покупки, които да ни забавляват, които често бяха на стойност стотици и дори хиляди паундове."

През март застрахователната компания информира, че исковете за претърпени щети във връзка с джакузита са се увеличили със 188% на годишна база през 2020 г., припомня BBC.

Сред исковете, които компанията е приела, са падания на плажни чадъри в джакузита и пробити от птици дупки в покривалата им.

През август друга застрахователна компания - Zurich, предупреди, че пожарите в пристройки, като бараки, гаражи и зимни градини, са нараснали с 16% на годишна база през 2020 г. От компанията поясниха, че популярността на барбекютата и пещите за пица, както и превръщането на постройки в домашни фитнеси, офиси и домашни барове са увеличили рисковете от пожар.