Играчки за медитация помагат на децата да управляват своите чувства. Сред тях е комплект LEGO за програмиране, с фокус върху уменията за разрешаване на проблеми и портал за видео разговори в Amazon, който използва холограми, игри и пъзели, за да задържа вниманието на малките.

Редица играчки и продукти, които бяха пуснати по време на пандемията имат за цел да помагат на малките деца да се аклиматизират отново към всекидневния живот и да развиват отново техните социални и емоционални умения, след като са прекарали голяма част от последните 21 месеца у дома. Иначе казано, тези продукти може би са разработени за нуждите на "родители, които се притесняват дали децата им ще бъдат окей," казва пред CNN Business Това Клайн, директор на центъра за развитие на децата към Barnard College.

Смесица от технологични и традиционни компании за играчки пуснаха продукти насочени към социално-емоционалните умения, термин, който засяга това как децата общуват с другите и управляват своите чувства. Тези умения обикновено започват да се развиват на ранен етап и традиционно са считани за най-големия предвестник за успехите на детето в училище, а и след това, казва Клайн.

През септември, например, Amazon пусна Amazon Glow - устройство, което прави така, че видео разговорите с роднини и приятели оживяват за децата. Glow проектира 19-инчово интерактивно пространство на повърхността пред екрана, където децата могат да играят игри, да рисуват и да общуват с книги и герои от филми и предавания като "Замръзналото кралство" и "Улица Сезам."

Снимка:Amazon

Приятели или роднини, които използват приложението Glow за iOS и Android или операционната система на Amazon FireOS, могат да се включат в реално време сякаш са в същата стая. Продуктът включва и инструмент за сканиране на предмети, така че детето може да превърне играчка в пъзел. Glow струва 249 долара и се предлага с пъзел Tangram Bits и едногодишен абонамент за Amazon Kids+.

Интерактивните портали за разговори не са нещо изцяло ново. Facebook Portal разполага с анимация, ефекти с добавена реалност и музика, която може да бъде използвана по време на разговори или инструмента Story Time, който превръща потребителите в герои от книги, докато четат от дигитална библиотека от детски книги. От Amazon обаче заявиха, че със своя продукт са искали да подобрят изживяването за младите хора.

Блокчетата LEGO отдавна са считани за полезни играчи за социално-емоционално развитие, но компанията наскоро пусна комплект на име LEGO Education SPIKE Essential (275 долара), който е насочен по-конкретно към развитието на тези умения. Комплектът, който е създаден за училище, но може да бъде закупуван и за вкъщи, има за цел да помогне на децата да разберат програмирането и концепции от сферите на науката, технологиите, инженерството, изкуствата и математиката (STEAM) чрез разказване на истории и съвместна работа. Комплектът включва редица малки моторчета и хъб с Bluetooth, който свързва творенията, като колички или роботи, със съответното приложение, които ги кара да оживеят.

Комплектът също така съдържа мини фигурки със собствен характер и стил на учене, което и прави по-достъпни и разбираеми. Когато потребителите започван урок в приложението, герой ги превежда през всеки проблем и им помага да намерят решение. От LEGO казват, че продуктът е проектирано така, че да насърчава самосъзнанието и уменията за общуване, необходими за социално-емоционалното развитие.

"Дори и преди пандемията сме мислили за уменията, от които децата имат необходимост в бъдеще, а социалното и емоционалното обучение е точно в центъра," казва пред CNN Business Есбен Старк президент на LEGO Education. "Това е част от нашия дневен ред от известно време, но ускорихме процеса по време на пандемията."

Снимка: uk.yotoplay.com/

Други продукти, като Yoto Player, имат за цел да помагат за успокояването на разума на малките. Yoto Player, който се продава на цена от 99 долара, е малък музикален плейър, който насърчава децата да отделят време, за да медитират или да практикуват осъзнатост. След поставяне на физически карти в системата (някои от тях се продават отделно), устройството отключва популярни аудиокниги, музика и подкасти, в това число отпускаща медитация преди лягане, създадена от инструктор по йога и учител от школата на Монтесори, без в случая да се намесва екрана на смартфон. (Наскоро бе пусната и още по-малка версия на име Yoto Play Mini на цена от 60 долара.)

Един от най-популярните продукти за деца са играчките Pop It!, които предоставят същото задоволство и облекчаване на стреса като пукането на аеропласт. В САЩ продажбите на играчките Pop It! Нарастват десетократно в сравнение с предходната година, казват от Асоциацията на производителите на играчки пред New York Times, което се дължи отчасти на популярността им в социалните медии.

Въпреки че напоследък се забелязва ръст на насочените към социално-емоционалното развитие играчки, за родители от основно значение е да купуват неща, които задържат вниманието на малките им деца в по-дълги периоди от време, казва Сузи Алисън, създател на популярната онлайн общност за родители Busy Toddler. Играчки, като екшън герои, блокчета и кукли, са невероятно ниско технологични, но си остават ключов инструмент за учене, който насърчава креативността и играта.

"Убедена съм, че след 100 години, децата ще продължават да си играят с дървени кубчета," казва тя. "Може да имате малък робот куче вкъщи, но дървените кубчета вероятно също ще са там."