Проучване сочи, че децата в Нидерландия са едни от най-щастливите в света, а експерти твърдят, че това се дължи на редица причини.

Според доклад на УНИЦЕФ, публикуван през миналата година, децата в Нидерландия имат най-голямо чувство за благополучие. От агенцията за децата към ООН са анализирали данни в 41 държави с високи доходи, подреждайки страните въз основа на резултатите им по отношение на умственото благосъстояние на децата, физическото им здраве и развитието, както на академичните, така и на социалните им умения.

Нидерландия се класира на първо място, следвана от Дания и Норвегия.

Чили, България и САЩ пък са на дъното на класирането.

Отделно, Индексът за по-добър живот на Организацията за икономическо сътрудничество за 2020 г. показва, че Нидерландия отчита по-високи от средните резултати в редица сфери, в това число доходи, жилища и здравословно състояние.

Анита Клеър, автор на “Наръчник за оцеляване на работещия родител,” казва пред CNBC, че е важно да бъде осъзната ролята социално-икономическите фактори, влияещи върху щастието на децата. Тя обяснява, че ако определени нужди на едно дете са задоволени, което е по-вероятно в страна с високи доходи, има по-голяма вероятност то да постигне щастие.

Защо психолози твърдят, че това е най-ефективният тип родителско поведениеВсички ние искаме да отгледаме интелигентни, самоуверени и успели деца. Откъде обаче да започнем? И кой е най-добрият тип родителско поведение, към който да се придържаме?

Келър казва, че типът родителско поведение, което задава “ясни граници с много любов и топлина, се свързва постоянно с положителни резултати за децата”

Освен това тя твърди, че срамът може да е наистина вреден за децата и че нидерландците са известни с това, че са отворени да разговарят по теми, които в други страни може да бъдат счетени за по-неудобни за обсъждане.

В доклада на УНИЦЕФ също така се посочва, че не всички деца, които живеят в богати страни, имат добро детство.

“Дори и държави с добри социални, икономически и екологични условия са далече от покриването на стандартите, зададени в Целите за постигане на устойчиво развитие до 2030 г, се казва в доклада на УНИЦЕФ.

За справяне с тези пропуски от организацията призовават страните с високи доходи да се допитват до децата за начините, по които животът им може да бъде подобрен и да направят така, че да интегрират политики за повишаване на тяхното благосъстояние. От УНИЦЕФ също така препоръчват страните да ускорят усилията по отношение на постигане на Целите за устойчиво развитие, като намаляване на бедността и подобряването на достъпа до детски грижи.

Образование без състезателен характер

Според Клеър нидерландците се славят с това, че “ценят разнообразието и са много приобщаващи.”

Този подход към родителските грижи е важен, предвид това на какъв натиск са подложени децата в днешно време, както академично, така и в социално отношение, във връзка със социалните медии.

“Смятам, че израстването в една култура, в която уникалните дарби на всеки се отбелязват и в която децата усещат, че могат да бъдат каквито поискат без да бъдат съдени за това, вероятно ще направи приятелствата и културата на детската площадка по-положителни и ще помогне на децата по отношение на тяхното щастие,” казва тя.

Проучването на УНИЦЕФ показва, че 81% от тийнейджърите в Нидерландия на възраст 15 години смятат, че могат да се сприятеляват по-лесно, което е един от най-високите проценти сред всичките 41 държави включени в проучването. Резултатите също така сочат, че задоволството от живота е най-високо при 15-годишните в страната, които имат силно развито усещане за принадлежност към училището.

7 признака, че отглеждате разглезено дете и какво да направите по въпросаДобрата новина е, че разглезените деца стават, а не се раждат такива. Така че обратният процес е възможен

Училището в Нидерландия няма "състезателен характер”, като вместо това фокусът е насочен към развиването на страст към самото учене, казва пред CNBC Аманда Гумър, основател на организацията за развитие на уменията Good Play Guide.

Тя призовава родителите да не забравят, че “резултатите от изпитите не са всичко и с тях не свършва всичко,” и че вместо това трябва да се фокусират върху подхранването на любопитството на своите деца.

Гумър казва, че има уроци, които могат да бъдат научени от други държави, които са считани за пример по отношение на благосъстоянието на децата.

В Норвегия, например, която се нарежда на трето място в класацията на УНИЦЕФ, има “култура на заедност”, според Гумър.

“Да помагаш на другите е страхотно за твоето собствено психическо здраве, така че мислете за начини, по които цялото ви семейство може да допринася към общността,” казва тя, посочвайки, че доброволческата дейност е един от начините за подхранване на това усещане за заедност.