Facebook отстъпи относно забраната си за реклама на криптовалути
Facebook обяви, че ще промени политиката си, която забранява на повечето компании за криптовалути да рекламират в платформите на компанията.
Този ход идва, след като компанията, която вече носи името Meta, се опита неуспешно да пусне криптовалута, която може да бъде използвана за изпращането на пари онлайн на всеки по света чрез продуктите на Facebook. Отговарящият за криптопродуктите във Facebook Дейвид Маркъс обяви по-рано през седмицата, че ще напусне компанията в края на годината.
Преди това от компанията бяха заявили, че рекламодателите могат да подадат молба и в нея да впишат информация за евентуални лицензи, които притежават, дали се търгуват на публични борси и друга информация, свързана с техния бизнес.
За в бъдеще компанията разширява броят на регулаторните лицензи, които приема от 3 на 27, информира CNBC.
“Правим това, защото пейзажът на криптовалутите продължи да узрява и да се стабилизира в последните години, като правителствени регулации задават по-ясни правила за тяхната индустрия,” се казва в изявление на компанията.
Компанията забрани рекламите на криптовалути през януари 2018 г., но облекчи леко тази забрана през май 2019 г. Забраната не позволяваше на стартъп компании в сферата на криптовалутите и блокчейна да рекламират работата си и да достигат до потенциални клиенти през Facebook и Instagram.
Според Хенри Лав, бивш служител на Facebook, новата политика на компанията е от огромно значение за криптоиндустрията и ще позволи на повече дребни инвеститори да имат достъп до криповалути, от когато и да било преди това.
Емад Хасан, друг бивш служител на Facebook, смята, че новата политика ще даде сериозен тласък и на стартъп компаниите, които развиват дейност в сферата на блокчейн технологиите.
През последната година Facebook ограничи значително собствените си амбиции по отношение на криптовалутите. След като представи планове за криптовалута и дигитален портфейл през 2019 г., Facebook се сблъска със сериозен отпор от страна на законодатели и регулаторни органи по цял свят.
Говорител на Facebook е уточнил, че компанията ще продължи да отхвърля реклами на криптовалути на компании, които не са подали един от 27-те регулаторни лиценза, които компанията приема.