Разван Бланита, eMAG Marketplace: Даваме шанс на местните производители
Един от секторите, под чийто знак премина годината, безспорно е електронната търговия.
Според последния доклад на Българската Е-комерс Асоциация тази година обемът на онлайн търговията у нас надмина 1 милиард евро, а по прогнозни данни в последния доклад на европейската EuroCommerce за България се очаква двуцифрен годишен ръст през 2021 г.
Тези мащаби водят със себе си експанзия на логистични площи, автоматизация, дигитализация и оптимизация на все повече услуги в сектора.
Коментираме темата с Разван Бланита, директор eMAG Marketplace България.
Г-н Бланита, в българския eMAG Marketplace наблюдава ли се ръст, сходен с този на електронната търговия като цяло?
eMAG Marketplace е част от общата е-комерс екосистема и, логично, процесите, които наблюдаваме, са сходни с общите тенденции. Като компания ние винаги се подготвяме за бъдещето, като иновираме и инвестираме, в тази връзка ръстът при нас не се дължи единствено на общите тенденции.
През шестата година, откакто стартира в България, нашият Marketplace наброява над 5000 търговци, които предлагат над 1.2 милиона активни продукта на платформата. Само за последната година трафикът на eMAG Marketplace е нараснал с 47%, с реализирани над 1.5 милиона поръчки.
Потенциалът е голям и прогнозите ни са за продължаващ ръст – както на търговците, които използват предимствата на eMAG Marketplace, така и на продажбите и трафика.
Как eMAG насърчава този ръст?
В стратегическите ни планове е през следващите три години да инвестираме над 50 милиона евро на групово ниво в технологии, развитие на международни пазари и човешки ресурси. На фокус е разширяване на предлагането с нови продуктови категории и бърза и лесна интеграция на eMAG Marketplace Courier, възможност за картови плащания за всички продукти, закупени в Marketplace, без допълнителна такса за продавачите и интегриране на функцията eMAG eCREDIT.
Тя дава възможност да се купуват продукти на вноски, без да е нужен пряк контакт с банка и само въз основа на онлайн одобрение. С помощта на eMAG Академия търговците имат и достъп и до образователни ресурси на разположение през цялото време, инструменти и богатия опит на компанията.
Също така, току-що стартира и специалната ни програма „От България”, насочена към малките местни производители.
Разкажете ни повече за „От България” – кой може да участва в програмата, какви са нейните предимства?
Инициативата предлага на малките местни производители възможността да получат достъп до надежден и перспективен канал за онлайн търговия чрез пускане на техните продукти за продажба в eMAG Marketplace.
Това означава достъп до над един милион потенциални клиенти, като малките предприемачи ще могат да се възползват и от подкрепата на eMAG при стартирането на тяхното онлайн присъствие на платформата. Допълнително, те ще могат да се възползват от по-ниски комисионни, а за НПО, регистрирани в програмата, комисионната ще бъде 0%.
В „От България“ могат да се включат и да се възползват от предимствата на програмата малки производители, неправителствени организации със самофинансирани производствени дейности и занаятчийски ЕТ – независимо от сферата им на дейност, с изключение на хранителната индустрия. Те трябва да произвеждат продуктите си в България и техният оборот, регистриран през последната фискална година, трябва да не надвишава 150 000 лева.
Предимствата за потребителите също са налице – те ще могат лесно и бързо да купуват местните продукти, които търсят, независимо от това къде в страната се произвеждат. За да бъдат по-лесни за разпознаване от страна на клиентите, продуктите в програмата ще бъдат маркирани на уебсайта и в мобилното приложение на eMAG с етикет „От България“.
Какви са очакванията ви за програмата?
Прогнозите ни са, че 200 местни производители ще се включат в програмата с над 25 000 продукта. Очакванията ни са, че пет години след стартирането на инициативата търговците, участващи в нея, ще са реализирали чрез платформата eMAG Marketplace общи продажби, възлизащи на 14.2 милиона лева.
Заедно с това, повишеното търсене ще доведе до нови работни места и така за местните общности ефектът ще бъде дълготраен и устойчив.