Динг – донг, кратък звън….Подобни шумове могат да се чуят не само на входната врата, но и в кабината на самолета. И всеки, който някога се с заслушвал внимателно, знае, че в самолета има няколко сигнални тона. Но какво стои зад тях?

Достигната надморска височина

Ако случаят е такъв, прозвучава кратък тон „пинг“. Знакът за закопчаване изгасва и все още има "донг". На пътниците е разрешено да използват тоалетната. При някои авиокомпании „пингът“ се използва и преди всяко съобщение на борда, така че пътниците да не са толкова уплашени, когато започне съобщение.

Екипажът се обажда един на друг

Един висок и един нисък тон означават, че един член на кабинния екипаж вика друг или пилотът вика кабинния екипаж. Обикновено след това ще можете да видите стюардеса на интеркома на самолета.

Остават десет минути до кацането

Ако предстои самолетът да кацне скоро, се чуват два високи тона. Стюардесите вземат предпазни мерки и събират последния боклук. Точно преди кацането има още един тон.

Аварийна ситуация

Ако чуете три пъти последователно комбинацията от висок и нисък тон, означава, че има "аварийна ситуация".

Повикване на екипажа от пътник

В този случай се чува само един тон, това означава, че някой от пътниците вика стюард или стюардеса, които се ориентират по зелена лампичка, указваща къде е повикването.