Уверените и интересни хора винаги избягват тези пет грешки при общуването
Понякога чувствате ли, че хората ви „изключват“?
Или нещо по-лошо - считат ви за скучни?
Добрата новина е, че това вероятно има по-малко общо с това какво говорите и повече с това как го представяте.
Когато гледаме как някой говори, ние слушаме за две неща – увереност и емоция. Увереността е силен знак, който кара хората да ви вземат насериозно. Емоцията е аспект на топлотата и кара хората да ви считат за интересни.
В практиката си на преподавател по езика на тялото и публична реч Ванеса ван Едуардс е работила със стотици хора за подобряването на това как те да бъдат възприемани от другите. Ако искате да направите силно първо впечатление или да подобрите репутацията си, ван Едуардс съветва да избягвате следните пет грешки, които най-уверените и интересни хора никога не правят:
1. Не позволяват на ръцете им да стоят безучастно
Езикът на тялото казва много за това колко уверени са те, особено “жеста, с който човек допира върховете на пръстите на двете си ръце”, така че те да приличат на камбанария.
Това е универсален жест на увереност. Бившият германски канцлер Ангела Меркел, френският президент Еманюел Макрон и инвеститорът Кевин О‘Лиър прибягват до него.
Това е един влиятелен жест, използван за убеждаването на другите, че сте уверени и ангажирани с това, което казвате. Той показва, че сте спокойни и те също трябва да бъдат.
2. Не крият емоциите си
Ние предаваме емоция, когато говорим със знак, който се нарича “гласово разнообразие.” Изследвания показват, че за нашия мозък е необходима една десета от секундата, за да разбере емоциите, които се предават чрез нашите гласови знаци. Това е един от основните начини, по които предаваме емоции, настроения и отношения към другите.
Много хора смятат, че емоцията пречи на посланията им, но всъщност тя ги подсилва. Емоцията е това, което кара хората да се интересуват повече от вас и да искат да ви слушат.
Така че, когато се чувствате горди от някаква идея или сте загрижени за нещо, не се дръжте небрежно. Вместо това говорете с благодарност и мотивация. Споделяйте мислите си със сила и акцент.
Интровертите, по-конкретно, може да изпитват затруднения с гласовото разнообразие, защото то изисква проявата на внимание към самите тях. Казано по различен начин, вие сте трудили здраво, за да придобиете вашите умения, знания и идеи. Вие не привличате вниманието към себе си, а към вашите идеи.
3. Не действат по предварително написан сценарий
Действането по сценарий е най-големият разрушител на гласовото разнообразие. Ван Едуардс, разказва пред CNBC, че често помага на лектори да подготвят презентациите си за TED и установява, че правят две чести грешки – престарават се със сценария на презентацията си, а след това я репетират толкова много, че премахват емоцията от нея.
Решението е за всички истории и емоционални части от вашето изказване да няма сценарий. Записвайте си само няколко ключови точки, които искате да си спомните. Това ви принуждава да прибягвате до истинските емоции, които подчертават думите ви.
4. Не използват паразитни думи
Хората използват паразитни думи по две основни причини. Първо, за да печелят време, докато мислят по следващата точка. Второ, защото се страхуват да не бъдат прекъснати. Те смятат, че няма достатъчно време или внимание и затова запълват гледните си точки с паразитни думи.
Това също така е причината хората да говорят прекалено бързо и след това да бъркат думите. Уверените хора обаче разбират силата на паузата – тя показва компетентност и увереност.
Всеки път, когато усещате, че искате да използва паразитна дума, просто си поемете въздух. Ако случайно използвате такава, не реагирайте и не се извинявайте. Това е начин да обучите мозъка си, че трябва да прави пауза вместо да запълва.
5. Не говорят с въпросителна интонация
Най-влиятелните хора избягват на всяка цена да говорят с въпросителна интонация. Когато използвате въпросителна интонация, гласът ви се повишава в края на изречението.
Ван Едуардс казва, че работила с търговски представител, който по време на срещи казвал “С радост ще поемем вашия бизнес,” и след това задавал като въпрос нещо, което трябвало да бъде изявление: “Цената на нашата услуга е 500 долара?”.
Той не казвал цената си, а питал за нея. А това карало евентуалните клиенти също да я поставят под въпрос. След това те му оказвали натиск за отстъпки, пазарели се с него и т.н.
Когато давате такива знаци на хората с интонацията си, те ви приемат по-сериозно и вярват в това, което имате да кажете.