Защо Джеф Безос пази 16-годишен спомен за рискован залог на Amazon
Някои хора поставят дипломите си в рамка. Други пък пазят снимките си със знаменитости. Джеф Безос си е поставил в рамка 16-годишно копие от издание на списание Businessweek.
Наскоро основателят на Amazon пусна в Twitter снимка на корицата на изданието от ноември 2006 г., на която има снимка на Безос на 42-годишна възраст зад текста, “Рискованият залог на Amazon.” Публикацията е за това защо ръководители от Уолстрийт се съмняват, че Amazon Web Services, тогава чисто нова облачна услуга, би успяла.
“Пазя това издание на BusinessWeek от 2006 г. като напомняне,” написа 58-годишният днес Безос Twitter. “‘Рискованият залог‘, който Уолстрийт не хареса бе AWS, която миналата година генерира над 62 млрд. долара приходи.”
През 2006 г. пазарната стойност на Amazon е едва около 10 млрд. долара, според Businessweek, а акционери и анализатори “губели доверие в обещанията на Безос.” Статията критикува Безос за това, че харчи много пари в неподходящ момент, отбелязвайки, че инвестициите му в нови технологии, като облачните изчисления, са се увеличили с 52% от януари онази година, докато акциите на Amazon са поевтинели с 20%.
I have this old 2006 BusinessWeek framed as a reminder. The “risky bet” that Wall Street disliked was AWS, which generated revenue of more than $62 billion last year. pic.twitter.com/ccF0nCOkhu
— Jeff Bezos (@JeffBezos) May 18, 2022
По-конкретно, Businessweek определя Amazon Web Services като “най-големият залог на Безос, откакто той и съпругата му Маккензи, се отправят на Запад през 1994 г., за да търсят слава и богатство в интернет.”
Днес платформата за облачни изчисления е известна с това, че помага за революцията в света на онлайн пазарите и е огромен фактор за настоящата пазарна капитализация на Amazon в размер на 1.08 трлн. долара.
Миналата година Amazon Web Services генерира 62.2 млрд. долара приходи, според финансовия отчет на компанията. Платформата също така до голяма степен помага на Amazon да работи на печалба през 2022 г. AWS е генерирала 6.52 млрд. долара оперативна печалба през първото тримесечие на 2022 г., изпреварвайки значително общата оперативна печалба на Amazon в размер на около 3.7 млрд. долара.
Анализът на Businessweek обаче не е изцяло погрешен. През годините Amazon си изгражда репутация на компания, която прави големи залози на нови технологии и използва печалбите от своите успехи, за да субсидира своите неуспехи, пише CNBC.