Големите производители на дамски тампони в Съединените щати поеха ангажимент да произвеждат по-големи количества от санитарните продукти, за да се справят с недостига в страната.

Една от компаниите коментира пред BBC, че пандемията е причинила недостиг на персонал в заводите ѝ.

Много потребители в социалните мрежи алармираха за дефицита на дамски тампони в магазините и аптеките.

Във форумите на Reddit се появи публикация, в която жена се оплаква, че е посетила осем физически магазина, за да намери тампони с картонен апликатор, но не е успяла и в крайна сметка била принудена да ги купи онлайн със сериозна надценка.

Според производителите, една от причините за дефицита е войната в Украйна, която оскъпява суровините, използвани в санитарните продукти. Недостигът засилва и опасенията, че прекъсването на веригата за доставки може допълнително да повиши цените на основните стоки по света.

Говорител на Edgewell Personal Care, която произвежда тампоните Playtex и o.b., заяви, че запасите са били засегнати поради огромния недостиг на работна сила, причинен от пандемията от COVID-19.

„Ние работим денонощно, за да възстановим инвентара и очакваме да се върнем към нормалните нива през следващите седмици“, добави говорителят.

Междувременно, Procter & Gamble - производителят на марката Tampax, заяви, че работи усилено за увеличаване на производството.

„Можем да ви уверим, че това е временна ситуация“, казаха от компанията, която продава около 4.5 милиарда кутии тампони в световен мащаб всяка година.

Автомобилните производители се подготвят за дефицит на батерииНовият главен изпълнителен директор и президент на Volvo Cars прогнозира, че недостигът на батерии ще се превърне в ключов проблем за автомобилния сектор

Главният финансов директор на P&G Андре Шултен коментира при обявяването на финансовите резултати за тримесечието, че доставките на определени суровини, като памук и пластмаса, са станали изключително скъпи и нестабилни.

„В този момент е важно хората да купуват само това, от което се нуждаят. Аз не съм експерт по веригата на доставки, но знам, че някои от дефицитите, които всички изпитахме в началото на пандемията, се дължат именно на презапасяването от страна на потребителите", смята Елиз Джой, която е основател и изпълнителен директор на американската благотворителна организация Girls Helping Girls Period.

„Месечните продукти не са луксозен артикул и ако всички вземем или купуваме само това, от което се нуждаем, повече хора могат да получат основни консумативи“, добави тя.

Говорител на американската аптечна верига Walgreens коментира пред BBC, че компанията изпитва временен дефицит на тампони, специфични за марката в определени географски региони.

„Въпреки че ще продължим да доставяме продукти както във физическите ни обекти, така и онлайн, те може да са само от определени марки, докато се ориентираме в ситуацията около прекъсването на доставките“, добави говорителят.