Австралийската авиокомпания Qantas е помолила високопоставени свои ръководители да работят като товарачи на багаж в продължение на три месеца на фона на острия недостиг на работници.

Оперативният директор на компанията търси най-малко 100 доброволци, които да работят на летищата в Сидни и Мелбърн.

Тяхната работа ще бъде да товарят и разтоварят багажа, както и да управляват превозните средства, които транспортира багаж из летищата.

Подобно на голяма част от авиоиндустрията в световен мащаб, Qantas изпитва затруднения с възобновяването на услугите си, докато границите отварят повторно.

"Високите нива на грип и повишението на случаите на COVID-19, заедно с недостига на кандидати за работа на пазара на труда, превръщат набирането на служители в предизвикателство за нашата индустрия," заяви пред BBC главният оперативен директор на Qantas Колин Хюз.

"Няма очаквания да изберете да работите и тази работа в добавка към вашата позиция на пълен работен ден," допълва Хюз.

Мениджърите и ръководителите са били помолени да работят като товарачи на багаж три или пет дни в седмицата, на смени от по четири или шест часа дневнo.

От Лондон до Сидни за 20 часа - най-дългият директен полет в светаОт Лондон до Сидни за по-малко от 20 часа - австралийският авиопревозвач Qantas обяви плановете си да лети без прекъсване от Обединеното кралство до Австралия от 2025 г., като това ще се превърне в най-дългия директен полет в света

В уведомлението също така се казва, че желаещите ще трябва да могат да повдигат куфари с тегло до 32 кг.

"Ясно заявихме, че оперативното ни представяне не задоволява очакванията на нашите клиенти и не отговаря на стандартите, които очакваме от себе си, както и че правим всичко възможно, за да подобрим представянето си," е заявил говорител на Qantas пред BBC.

"Както сме правили и в миналото по време на натоварени периоди, около 200 души от централния офис помагат на летищата в пиковите за пътуванията периоди от Великден."

Qantas беше сред авиокомпаниите, които бяха засегнати тежко от пандемията, след като страните затвориха границите си и оставиха самолетите на земята.

Индустрията освободи хиляди служители по време на пандемията, много от които бяха наземен персонал.

През ноември 2020 г., в опит да ограничи финансовите си загуби, Qantas аутсорсна над 2 000 служители в наземната си дейност, в добавка към хилядите освободени преди това служители.

Миналия месец от авиокомпанията се извиниха, след като пътници се оплакаха от забавяния и липсващ багаж.

Австралия имаше един от най-строгите ограничения за пътуване във връзка с COVID-19, в това число и за собствените си граждани, като започна да ги премахва едва през ноември 2021 г.

С облекчаването на мерките срещу COVID-19 по света Qantas и други големи авиокомпании се сблъскаха със затруднения по отношение на възобновяването на услугите си до нива отпреди пандемията.