10 неща, с които дразните стюардесите
Всеки, който пътува редовно, ще ви каже, че летенето може да бъде стресиращо преживяване, особено ако се вземат предвид скорошните отлагания на полети и закъснения. Въпреки всичко самолетът си остава удобно превозно средство, с което бързо стигате от точка А до точка Б. В този ред на мисли стюардесите на борда заслужават вашето уважение.
Освен да отговарят за обслужването на борда, тези професионалисти гарантират нашата сигурност и са обучени за аварийни ситуации. Всъщност, ако се замислите, те ще са първите, към които се обръщате, когато имате нужда от помощ.
Затова е важно да проявите съобразителност и да им спестите излишното дразнене на борда. Как? Като избягвате 10-те най-дразнещи неща за тях.
Докосвате човек от екипажа без неговото съгласие
Както не бива да докосвате непознат човек по принцип, така и не бива да докосвате човек от екипажа, докато сте на борда.
Спрете да ни докосвате. Не ме побутвайте, не ме потупвайте с пръсти по ръката. Имам табелка, на която пише името ми. „Госпожо“ и „извинете“ също ще свършат работа, казва стюардеса.
Искате вода в мига, в който се качите на борда
Процесът на настаняване на пътниците може да е доста хаотичен - както за вас, така и за екипажа. Точно затова избирайте внимателно момента, в който искате да ви бъде дадена вода. Тази услуга е предвидена за по-късно и поради съображения за сигурност.
Ако трябва да вземете лекарства, подгответе се и вземете бутилка или пийте вода, преди да се качите на борда. Хората не осъзнават, че имаме само няколко минути, за да накараме всички да седнат и да се закопчаят, за да можем да затворим вратата, споделя стюардеса.
Използвате тоалетната в неудачен момент
Понякога се налага да отидем до тоалетната. По възможност обаче планирайте отиването до нея в момент, в който не създава неудобство за обслужващия персонал.
Не понасям, когато пътниците стават, за да отидат до тоалетната, веднага щом сме там и раздаваме напитки, казва стюардеса, пише Travel & Leisure.
Натискате бутона за повикване на всеки две минути
Над седалката ви има бутон за повикване. Някои пътници имат навика да го натискат, очаквайки мигновена реакция. Има ситуации, в които стюардесите са заети с други планирани задачи. Имайте търпение.
Искате човек от екипажа да стане ваш личен асистент
Някои хора на борда използват екипажа като “Бюро Информация”. Те смятат, че може да получат актуална и точна информация за статуса на полета - пристига ли, заминавали, с колко ще закъснее, ще бъде ли отложен и т.н.
Ние разбираме за закъснение на полет в момента, в който и пътниците. Нямаме контрол върху информацията, казва стюардеса.
Искате храна, след като сервирането й е приключило
Да кажем, че сте проспали времето за хранене или не сте били гладни в този конкретен момент. Не се надявайте, че ще успеете да получите храна по-късно.
На борда има стотици пътници. Трябва да има някакъв ред.
Имате нужда от помощ за чанта, която очевидно е доста тежка
Стюардесите не са тренирани да вдигат тежко. На тях не им се плаща да бъдат носачи. Затова е добре да прецените внимателно, дали ще можете сами да вдигнете куфара си, преди да го очаквате от друг.
Разтягате се на пътеката
Разтягането е важно за доброто самочувствие. Има обаче доста по-подходящи места от средата на пътеката. Не е удачно също така да изтягате крака, препречвайки пътя на стюардесите.
Пилите ноктите си
Рязането или пиленето на ноктите на ръцете и краката е изключително дразнещо.
Не изразявате благодарност
Следващия път, когато пътувате със самолет, не забравяйте да кажете “Благодаря” на всеки от екипажа. Целият екип се е грижил за комфорта ви по време на полета. Стюардите се обиждат, когато пътниците благодарят само на пилота.