Причина номер едно, поради която служителите напускат
Рядко се случва в докладите, изготвяни по време на пандемията, служителите и работодатели да са на едно мнение за нещо. Едно проучване обаче показва, че може най-накрая да се обединят около едно твърдение - хората жадуват за смислена връзка на работното място. Без нея те са готови да напуснат.
За хората, които работят дистанционно или в хибриден режим, топ причината, поради която напускат, е чувството за липса на връзка с фирмената култура и колегите, сочи съвместно проучване на Airspeed и Workplace Intelligence.
В същото време хората на ръководни постове са съгласни, че контактът със служителите е най-голямото предизвикателство, с което са се сблъсквали по време на пандемията.
Двама от трима смятат, че служителите им биха напуснали, ако намерят друга компания, в която ще се чувстват по-свързани.
Всички признават, че това усещане за несвързаност е проблем №1, пред който са изправени, казва Дъг Кемпълджон, основател и главен изпълнителен директор на Airspeed.
Той добавя, че, „отговорът не е връщане в офиса”.
Този проблем е съществувал винаги. COVID-19 само ни накара да го осъзнаем, казва Кемпълджон.
Служителите са били неангажирани и преди Covid
Според проучване на Gallup неудовлетворението и неангажираността сред служителите през годините постоянно са нараствали.
Липсата на връзка с компанията и колегите кара служителите да се чувстват самотни и изолирани. Колегите им не се интересуват от тях, наслагва се и усещането, че са заменими, сочи докладът на Airspeed/Workplace Intelligence, който е съставен на базата на допитване сред 800 ръководители и 800 служители.
Мнозина гледат на работата си от гледна точка на парите. 52% от работниците съобщават, че работят само заради заплатата.
Когато единствената форма на контакт при дистанционна или хибридна работа са срещите в Zoom, “просто няма душа”, казва Кемпълджон. Това поставя мнозина в ситуация, в която предпочитат да отидат в компания заради по-добрите пари.
Както той казва: Ако ще участвате във видеосрещи с хора, с които така или иначе не се чувствате свързани, защо не го направите там, където някой ще ви плати повече?
Социалната връзка като бизнес приоритет
Все по-важно е лидерите да дадат приоритет на социалната връзка като част от самата работа. Около 44% от служителите казват, че техният мениджър не насърчава социализацията, 36% отбелязват, че това не е част от нормалния им работен ден и работен процес, а 33% казват, че нямат време за общуване, пише CNBC.
Когато на работното място не се насърчава личната връзка, това може да доведе до по-ниска производителност, казва Кемпълджон.
Ако нямате чувството, че познавате хората, с които работите, комуникацията просто не се случва толкова бързо, допълва той.
Оказва се, че днес някои служители биха напуснали заради малки стимули. Например около 62% от респондентите казват, че биха приели да сменят работата си срещу паричен бонус.
За да се справят в тази ситуация ръководителите трябва да признаят, че не разбират точно нуждите на своите служители. Показателно е допитване, според което 9 от 10 ръководители, казват, че компания им има задълбочени познания за тяхната работна сила, но само 6 от 10 работници са съгласни, че шефовете им разбират какво ги мотивира или какви са техните лични характеристики, интереси и ценности.