Meta обяви, че нейният изкуствен интелект CICERO е постигнал „производителност на човешко ниво“ в настолната игра „Дипломация“, която е забележителна с факта, че е изградена върху човешкото взаимодействие, а не върху ходове и маневри като шаха, например.

Ако никога не сте играли „Дипломация“ и може би се чудите какво точно е постигнала компанията, това е настолна игра, пусната за първи път през 50-те години на миналия век, която се играе предимно от хора, които просто седят около една маса (или се разделят в различни стаи) и преговарят. Няма зарове или карти, които да влияят на играта - всичко се определя от общуването между хората.

Това, както става ясно, превръща заявката на Meta за „човешко ниво“ на игра в много сериозна претенция. За да се случи това, CICERO работи на две различни нива - едното контролира напредъка и състоянието на играта, а другото се опитва да комуникира по начин, по който би го направил човек.

Световен шампинон за потвърждение

Meta привлича „световния шампион по „Дипломация“ Андрю Гоф, за да подкрепи твърденията си. Той казва: „Много хора ще смекчат подхода си или ще се отдадат на отмъщение, а CICERO никога не прави това. Той просто играе ситуацията, както я вижда. Така че е безмилостен при изпълнението на своята стратегия, но не е и по начин, който дразни или разочарова другите играчи.“

Intel представи първия в света дийпфейк детектор в реално времеКомпанията FakeCatcher има 96% точност и работи, като анализира кръвния поток във видео пикселите с помощта на иновативна фотоплетизмография

Това звучи оптимално, но все пак системата все още не е реално на такова ниво, което става ясно и от втория план в твърдението на Гоф. Макар че CICERO играе достатъчно добре, за да бъде реална конкуренция на хората, той далеч не е перфектен. Както самите Мета казват в публикация в блога си, CICERO „понякога генерира непоследователен диалог, който може да подкопае целите му“.

Далеч отвъд настолните игри

Разбира се, крайната цел на този проект на Meta не е програмата да печели настолни игри. „Дипломация“ е използвана като „пясъчна кутия“ за „напредване на взаимодействието човек-AI“:

„Въпреки че CICERO може да играе само „Дипломация“, технологията зад него е подходяща за много приложения в реалния свят.

Тя би могла да подобри комуникацията между хора и машини, използващи изкуствен интелект. Днешните асистенти с изкуствен интелект се справят отлично с прости задачи и въпроси като, например, да ви кажат времето, но какво би станало, ако могат да поддържат дългосрочен разговор с цел да ви научат на ново умение?“, питат риторично от Meta и дават пример: „Представете си видео игра, в която героите, които не са хора, могат да планират и разговарят като такива – разбирайки мотивацията ви и адаптирайки разговора в съответствие с нея, за да ви помогнат в мисията ви да щурмувате някой замък“.