Илон Мъск обеща "амнистия" за блокирани потребители в Twitter
Собственикът на Twitter Илон Мъск обяви, че ще даде "амнистия" на блокирани потребители, което според експерти по онлайн сигурност ще доведе до увеличаване на тормоза, дезинформацията и езика на омраза, предаде Associated Press.
Милиардерът обяви решението си, след като проведе анкета в своя профил дали да се възстановят акаунтите, които "не са нарушили закона и не участват в прекалено голям спам". Резултатът от гласуването беше 72% "за".
"Хората се произнесоха. Амнистията започва следващата седмица. Глас народен - глас Божи", обяви Мъск в Twitter. Със същата фраза той обяви преди дни възстановяването на акаунта на бившия американски президент Доналд Тръмп, като решението за това беше взето също след проведена в Twitter анкета.
Should Twitter offer a general amnesty to suspended accounts, provided that they have not broken the law or engaged in egregious spam?
— Elon Musk (@elonmusk) November 23, 2022
Откакто Илон Мъск е собственик на Twitter, много групи за наблюдение на платформата за расизъм, антисемитизъм и език на омразата съобщават за увеличение на подобни случаи. Има засилване и на расисткия тормоз срещу футболисти, играещи на провеждащото се в момента Световно първенство по футбол.
Зачестилите случаи на неподходящо съдържание до голяма степен се дължат на решението на Мъск да освободи половината от 7500-те служители на компанията, уволнението на висши кадри и серията от промени, които доведоха до стотици напускания.
Неизвестен остава и броят фирми подизпълнители, следящи за съдържанието в Twitter. Сред подалите оставка е ръководителят на отдела за сигурност Йоел Рот.
Диктатор по учебник. Как виждат Мъск служители и потребители на TwitterДосегашното поведение на Илон Мъск в Twitter е свързано с
Много рекламодатели също решиха да се оттеглят.
Тази седмица марките, които са част от германската автомобилна група Volkswagen, спряха всичките си платени дейности в социалната мрежа, съобщи говорител на компанията.
По-рано този месец от Volkswagen, който притежава марките Audi, VW, Seat, Cupra, Lamborghini, Bentley, Ducati и Porsche, посочиха, че компанията е препоръчала на подразделенията си да спрат рекламите си в Twitter до последващо решение. Говорител на групата заяви, че всички марки са последвали препоръката.
Запознайте се с новия екип от съветници на Илон МъскХора като Джейсън Калаканис и Дейвид Сакс могат да играят ключова роля в бъдещето на платформата – за добро или лошо
На 28 октомври, ден след като пое контрола над Туитър, Илон Мъск написа в платформата, че нито един блокиран акаунт няма да бъде възстановен, докато в компанията не се сформира "съвет по съдържанието", в който да се разглеждат определени случаи. Във вторник милиардерът се отказа от идеята и обяви, че тя е била по настояване на "голям брой групи от политически и социални активисти", които са "нарушили сделката", като са накарали рекламодатели да се оттеглят поне временно от платформата.
В доклад на ЕС беше съобщено, че през тази година на компанията отнема повече време да прегледа неподходящо съдържание, а премахването му е по-малко в сравнение с 2021 г. Данните от доклада са събрани през пролетта, преди Мъск да придобие Twitter. Те са част от оценка на онлайн платформите за съответствие с установените правила на ЕС срещу дезинформацията. Докладът посочва, че от платформата реагират на едва половината от сигналите за език на омразата в рамките на 24 часа, за разлика от 81% през миналата година.