Американците счупиха няколко рекорда на Черния петък
Тази година Черният петък в САЩ ще бъде запомнен с рекордните 9,12 млрд. долара, които потребителите похарчиха в онлайн магазините, съобщи Adobe - компания, която проследява продажбите на уебсайтовете на търговците на дребно, предаде CNBC.
Според отчетите общите онлайн продажби за деня след Деня на благодарността са се увеличили с 2,3% на годишна база. Огромен принос за това има електрониката - онлайн продажбите ѝ са скочили с 221% спрямо средното за ден през октомври. При спортното оборудване също има внушителен ръст - 218%.
Този Черен Петък много американци предпочетоха гъвкавите планове за плащане, притиснати от високите цени и инфлацията.
Плащанията „Купете сега, плащайте по-късно“ са се увеличили със 78% в сравнение с миналата седмица, започваща на 19 ноември, а приходите - с 81% за същия период.
Сред най-търсените продукти тази година са били игрови конзоли, дронове, Apple MacBook, продукти на Dyson и играчки като Fortnite, Roblox, Bluey, Funko Pop! и Disney Encanto.
Тази година Черният петък ще бъде запомнен с още един рекорд - този за мобилни поръчки. 48% от онлайн продажбите са направени на смартфони, което е увеличение от 44% спрямо миналата година.
Рекордните разходи на американците идват на фона на силния ден за пазаруване за Деня на благодарността, в който потребителите са изхарчили онлайн най-високата стойност за всички времена от 5,29 милиарда долара, което е ръст от 2,9% на годишна база. Според Adobe обичайно потребителите харчат между 2 до 3 милиарда долара онлайн на ден.
За търговците на дребно тези цифри може да са обещаващ индикатор за следващите седмици. Потребителските настроения отслабнаха през последния месец, тъй като инфлацията се движи близо до върховете от четири десетилетия.