Tesla обяви, че ще построи завод в Шанхай, в който ще произвежда своята батерия за мащабно съхранение на енергия, известна като Megapack, съобщава Синхуа.

Компанията, собственост на Илон Мъск, ще положи основите на завода през третото тримесечие на тази година и ще започне производство през второто на 2024 г., съобщава още китайската държавна информационна агенция.

Новият завод ще допълни възможностите на вече функциониращата база на Tesla в Шанхай, където се произвеждат електромобили, и първоначалния ѝ капацитет ще бъде 10 000 мегабатерии, равняващи се на около 40 гигаватчаса за съхранение на енергия.

Tesla намалява цените на всички модели за трети път тази годинаПонижаването на цените идва в момент, когато се готви затягане на изискванията за ползване на данъчен кредит при купуването на електрически превозни средства
Произведените в Шанхай батерии ще бъдат продавани в цял свят, а не само на китайския пазар.

С новия завод Tesla ще се възползва от доминиращата роля на Китай във веригата за доставки на батерии, за да увеличи по-лесно производството на своите Megapacks. Освен това компанията се надява да намали разходите си за тях в стремежа си да отговори подобаващо на нарастващото глобално търсене на системи за съхранение на енергия, обусловено от глобалния преход към все повече възобновяеми източници.

Въпреки че Tesla генерира по-голямата част от приходите си продажбата на електрически автомобили, Илон Мъск отдавна е обявил планове да разшири бизнеса си с възобновяема енергия и батерии за нейното съхранение до приблизително същия размер като този с електрически коли. И първите крачки в тази посока вече са направени, след като New Yotrk Times съобщава, че китайският гигант в производството на батерии CATL задълбочава сътрудничеството си с Tesla.

Служители на Мъск са споделяли чувствителни видеа на собственици на TeslaМежду 2019 г. и 2022 г. някои от работниците на Tesla са споделяли чувствителни изображения, записани от камерите в превозните средства
Иначе лидерът на пазара на електромобили вече има фабрика за своите мегабатерии в Латроп, Калифорния, където може да произвежда 10 000 броя годишно. Относно Шанхай, компанията стартира производство там още през 2019 г. с Model 3 и вече може да произвежда 22 000 електромобила седмично. Но тези възможности всъщност понякога се превръщат в проблем. В момента, например, Tesla се бори именно с нарастващите запаси в Шанхай, тъй като търсенето започна да отслабва през третото тримесечие на 2022 г. В отговор производителят намали за пореден път в рамките на година цените на основните си пазари.

Пример за тази негативна тенденция е Китай. Ръстът на продажбите на електромобили на най-големия автомобилен пазар в света се е забавил до около 20% през първите два месеца на 2023 г.