Клиентите за луксозни стоки в САЩ ограничават покупките на модни и кожени изделия от висок клас, което доказва, че продължилата месеци след пандемията склонност към разточителство може би приключва. Това показват данните в доклада за продажбите на LVMH за първото тримесечие, съобщава Reuters.

Изводите са изненадващи на фона на финансовите показатели. Акциите на най-скъпата листвана на борсата компания в Европа поскъпнаха с близо 5%, след като като отчете 17% скок в продажбите благодарение на рязкото възстановяване в Китай след края на блокирането заради COVID-19.

Приходите в САЩ нарастват с 8% през тримесечието, но финансовият директор на френската група Жан-Жак Джиони заяви, че по-голямата част от този ръст се дължи на оживения бизнес в по-малко ексклузивната верига за красота Sephora, също собственост на LVMH.

"В останалата си част бизнесът се забавя малко", допълни той, като посочи по-слабото търсене на модни и кожени изделия, където продажбите на американските купувачи както в страната, така и в чужбина са били незначителни, както и тези на бижута.

"Може би повишаването на лихвените проценти се отразява на разходите", допълни финансовият директор.

Война за таланти: Търсят се майстори на чанти за 22 000 евроСветовните брандове за луксозни стоки са изправени пред недостиг на ключови служители, тъй като опитните занаятчии напускат индустрията

Европейските марки на LVMH, включително Louis Vuitton и Dior, както и Chanel и Hermes, са на вълната на голямо търсене от страна на американците, които след масовия локдаун заради пандемията, харчат спестяванията си за луксозни дизайнерски марки с огромна охота.

Продажбите на LVMH в САЩ нараснаха с 15% миналата година, а американският пазар представляваше 27% от общите приходи, тъй като клиентите преодоляха натиска на нарастващите цени и неспокойните пазари.

Голямото търсене предизвика множество инвестиции, като марките, сред които конкурентите на LVMH Hermes и Gucci откриха нови търговски площи в обширни молове като American Dream в Ню Джърси и търговския център South Coast Plaza в Калифорния, както и в градове като Остин, Тексас.

Но напоследък тенденцията се обръща и масовото харчене започва да показва признаци на забавяне.

Анатомия на лукса: Как Louis Vuitton удвои продажбите си за четири годиниМоже ли глобален моден гигант да запази усещането за ексклузивност?

Данните за кредитните карти на Citi, публикувани тази седмица, показаха, че разходите за луксозни стоки в САЩ през март са намалели до най-ниския месечен процент от близо три години - с 18%, тъй като все по-малко клиенти са склонни да харчат за стоки от висок клас.

По-младите купувачи, които използваха спестяванията си във времената на локдауните, сега са подложени на по-голям натиск от повишаващите се цени, отколкото по-възрастните поколения с по-високи доходи, смятат анализаторите на Citi.

САЩ са "най-голямата мечка" в сектора на луксозните стоки, твърдят от HSBC Bank. От банката предупреждават, че опасенията за рязък спад може да се окажат силно преувеличени.

LVMH отчита особено категорично намаление в търсенето на коняк Hennessy в САЩ, тъй като рязкото увеличение на цените, "вероятно е било трудно за усвояване от някои клиенти", обяснява Джиони и допълва, че групата подхожда предпазливо към увеличението на цените тази година - не само за коняка.

LVMH купи винен гигант от КалифорнияСделката осигурява на Moet един от най-известните производители на вина в Калифорния, известен с червените си трапезни вина и луксозната си марка Insignia и засилва позициите й в САЩ, където е най-големият й пазар

LVMH също така е на прага на ново начало след най-голямата си инвестиция в американската бижутерийна група Tiffany, която купи за 16 млрд. долара 2021 г.

Сега за компанията предстои повторно отваряне на водещия магазин в Ню Йорк след тригодишен ремонт. Именно на този търговски обект се дължат 10% от продажбите на Tiffany преди затварянето му. "Това вероятно е най-емблематичният магазин за луксозни стоки в света", казва Джиони.

Развитието на продажбите на Tiffany чрез продуктови иновации и разширяване и обновяване на магазините ще бъде приоритет, докато разширяването на маржа вероятно ще започне на по-късен етап, в стратегия, подобна на тази, която прилага към Bulgari.

Елиът Савидж, портфолио мениджър на американския фонд YCG Investments, акционер в LVMH и други луксозни компании, заяви, че отслабването на пазара на луксозни стоки в САЩ в краткосрочен план може да бъде възможност на доминиращите играчи да заемат пазарен дял.

"Всъщност това може да се окаже по-добре за LVMH от гледна точка на укрепване на позициите им", твърди Савидж.

Луксозните подразделения на LVMH, които обхващат мода, кожени изделия, часовници и бижута, набират скорост пред конкурентите си през последните години, като според Jefferies в периода 2018-2023 г. почти ще удвоят глобалния си пазарен дял от 12% на 22%.

Gucci отвори галерия-маркетплейс за крипто изкуство Може да разгледата първата изложба на модната къща

Много марки от висок клас продължават да се развиват и да предлагат нови услуги за най-богатите си клиенти, които се считат за по-устойчиви на икономическите насрещни течения.

Такъв пример е Gucci, която тази седмица отвори салон за клиенти от висок клас на Melrose Place в Лос Анджелис, където са изложени вечерни облекла, готови за знаменитостите от червения килим. Групата планира да открие още девет подобни бутика, включително в Ню Йорк и Шанхай.