TikTok е любимата социална мрежа за губене на време
TikTok е новият хегемон в света на социалните медии сочат данни, представени от екипа на Atlas VPN.
Според тях, хората прекарват повече време в TikTok, отколкото в което и да е друго приложение на социална мрежа.
Средностатистическият потребител прекарва изумителните 23,5 часа (23 часа и 28 минути) всеки месец в скролване из TikTok през цялата 2022 г. Това е с 3 часа и 51 минути повече от предходната година.
Общото време, прекарано в TikTok, възлиза на близо 282 часа годишно, като за първи път приложението изпреварва YouTube в това отношение.
Данните се базират на информация, предоставена от Meltwater и We Are Social, и разглеждат месечните тенденции в използването на социалните медии в световен мащаб сред потребителите на Android на възраст от 16 до 64 години.
YouTube остава втората най-популярна платформа по брой часове гледане. През цялата 2022 г. хората са прекарвали приблизително 23,1 часа (23 часа и 9 минути) на месец. Времето, прекарано в платформата, е намаляло с 32 минути в сравнение с предходната година.
Facebook заема трето място в списъка. Потребителите прекарват средно 19,7 часа (19 часа и 43 минути) месечно в най-популярното приложение за социални медии в света, което е с 8 минути повече в сравнение с предходната година.
На следващо място е приложението WhatsApp със 17,3 часа (17 часа и 20 минути). Времето там е намаляло с 1 час и 15 минути в сравнение с преди.
Instagram допълва списъка на първите пет, като потребителите на социалните медии прекарват средно по 12 часа на месец в приложението. Времето, отделено за разглеждане на Instagram, се е увеличило с 46 мин. в сравнение с 2021 г.
Други платформи, които са отнели значителна част от времето на потребителите на социални медии, включват Line (10 ч. 59 мин.), Twitter (5 ч. 28 мин.), Telegram (3 ч. 57 мин.), Snapchat (3 ч. 10 мин.) и Facebook Messenger (3 ч. 7 мин.).
Потребителите прекарват средно 38% от времето си онлайн в социалните медии.
Въпреки че TikTok става все по-популярен сред потребителите, той предизвиква много опасения сред експертите по сигурността и властите.
TikTok е собственост на базираната в Пекин компания ByteDance. Поради това много длъжностни лица и експерти по сигурността се опасяват, че ByteDance може да сподели чувствителни данни за потребителите на TikTok с китайското правителство. Това включва лична информация като история на сърфиране, местоположение и биометрични идентификатори.
Опасенията произтичат от китайски закон от 2017 г., който задължава компаниите при поискване да предоставят данни, свързани с националната сигурност на страната.
САЩ искат TikTok без китайска собственост, иначе - забрана Това е най-сериозният ход на американската администрация в поредицата ѝ действия срещу платформата
Като се има предвид значителното количество данни, които TikTok и други платформи за социални медии събират от своите потребители, длъжностните лица се притесняват, че тази информация може да бъде потенциално използвана неправомерно, ако бъде споделена с авторитарния режим в Пекин.
Създателите на TikTok се дистанцираха от китайското правителство и заявиха, че не биха предоставили доброволно данни за потребителите на властите.