Тайната на M&M's и какво означава малкото бяло m върху всеки бонбон
Любопитно видео в TikTok разкри истинската история на любимите по цял свят шоколадови бонбони с марка M&M's.
Цветните дражета са лидер на пазара от над 80 години и са предпочитани в над 100 страни по света, включително САЩ, Великобритания, Австралия и Азия, пише в материал по темата Nationalworld.com.
Класическият им вкус е на шоколад, но има и фъстъчено масло, бадем и карамел. Независимо от вкуса, всички бонбони изглеждат по един начин - пълнеж в твърда обвивка, оцветен в лилаво, жълто, синьо, зелено, оранжево, кафяво или червено.
На външната обвивка на всеки от тях е изписана малка буква "m", а малцина от любителите им не знаят какво означава тя. Първоначално буквата "m" е отпечатана в черно, но през 1954 г. е променена на познатия днес бял цвят. По-късно през същата година са създадени и различни вкусове на бонбоните.
Клер Динхът - една от наследниците на производителите разкри откъде идва цялото име на компанията M&M в TikTok, като споделя, че то се дължи на "семейна драма", допълва DailyMail.
Двойното "M" символизира инициалите на създателите на бонбоните - Марс и Мъри. Марс е Форест Марс старши, който е син на основателя на компанията Mars Франк К. Марс.
Именно него за пръв път му хрумва идеята за дражето, когато по време на Испанската гражданска война през 30-те години на миналия век забелязва войници да ядат британски Smarties.
Той проявява интерес към идеята, че шоколад, покрит с твърда обвивка, няма да се разтопи в топлината на човешката длан и така създава своя версия на този продукт.
В клипа, който събира близо 9000 харесвания, Клер споделя, че по онова време наследникът на компанията Mars е скаран с баща си. По думите й, именно синът е двигателят в измислянето на нови продукти и технологични иновации в работата с шоколад.
Заради конфликта с баща си, той отказва да сподели идеята за малки дражета в твърда обвивка и решава да се обърне към конкурента на семейството - Hershey. "Той отива в Hershey и казва: аз съм синът на Марс, но не искам да давам тази идея на баща ми, нека просто работим заедно. Човекът, който управлява Hershey's, - Мъри, отговаря: Разбира се, но трябва да работиш със сина ми. И така започва историята на тези малки бонбони.", разказва наследницата.
"Нарекоха ги Марс, както е фамилията на първия и Мъри, както е фамилията на втория, M&M", допълва Клер.
@condimentclaire #duet with @Claire ♬ original sound - Claire
Когато M&M's са произведени за първи път през 1941 г., те се предоставят изключително на войниците от американската армия, които се сражават във Втората световна война, тъй като могат да пренасят бонбоните на места с топъл климат, без да се страхуват, че ще се разтопят.
През 1949 г. марката въвежда слогана "млечният шоколад, който се топи в устата, а не в ръката", който се използва и до днес.
След края на войната M&M's започват да се продават масово и стават много популярни. Именно в резултат на това през 1950 г. Mars и Murrie решават да отпечатат търговската марка "m" върху всеки бонбон, за да бъде разпознаваем веднага и да не може да бъде объркан с подобно лакомство.
През януари 2022 г. анимираните версии на героите на M&M, вдъхновени от шоколадовите дражета, са променени.
Високите токчета са премахнати от женските герои и заменени с маратонки, а в един от мъжките персонажи са въведени по-мили черти на характера.
Като част от плана за многообразие марката заявява, че ще създаде работни места, където служителите "се чувстват ценени и уважавани, независимо от видимите или невидимите различия между тях".
Изглежда обаче, че не всички са доволни от този ход. America First Legal, юридическа активистка група, основана от бившия съветник на Доналд Тръмп Стивън Милър, подава жалба в Комисията за равни възможности в областта на заетостта (EEOC) срещу Mars Incorporated, производителя на M&M's.
Групата твърди, че усилията на Mars за увеличаване на разнообразието в работната сила са форма на дискриминация, която нарушава Закона за гражданските права от 1964 г., допълва още Nationalworld.com.