Как бумът на генеративния AI ще промени завинаги онлайн рекламата
Малко след като ChatGPT се появи на пазара миналата година и веднага привлече медийното (а оттам и общественото) внимание със способността си да отговаря като човек на запитванията на потребителите, ветеранът в дигиталния маркетинг Шейн Раснак започва да експериментира.
Като човек, който е изградил кариера в създаването на онлайн рекламни кампании за клиенти, разказва CNBC, Раснак вижда как генеративният изкуствен интелект може да промени индустрията му. Независимо дали става дума за измисляне на заглавия за Facebook или за кратки рекламни текстове, казва Раснак, задачите, които са му отнемали от 30 минути до един час, сега се случват в рамките на 15 минути.
И това е само началото.
Раснак изследва инструменти за генеративен изкуствен интелект като Midjourney, който превръща текстови подсказки в изображения, докато се опитва да измисли завладяващи визуални материали, които да придружават рекламите във Facebook. Софтуерът е особено удобен за човек без опит в графичния дизайн, казва Раснак, и може да помогне заедно с популярните инструменти за графично редактиране като Canva и Adobe Photoshop.
OpenAI очаква появата на свръхинтелигентен AI до края на десетилетието Компанията създава специален екип, който да управлява рисковете, свързани с подобна технология Въпреки че технологията е в началото на развитието си, той смята, че генеративният изкуствен интелект е "като появата на социалните медии" по отношение на въздействието му върху индустрията за цифрова реклама.
Facebook и Twitter направиха възможно рекламодателите да таргетират потребителите въз основа на техните симпатии, приятели и интереси, а сега генеративният AI им дава възможност да създават персонализирани съобщения и визуализации при изграждането и усъвършенстването на кампаниите, добавя още специалистът:
"По отношение на начина, по който продаваме работата си, продукцията, качеството и обема, който сме в състояние да изработим, и колко персонализирани могат да бъдат продуктите, AI просто напълно променя всичко", казва Раснак.
И това се потвърждава от стратегиите на гиганти като Meta, Alphabet и Amazon. Лидерите в онлайн рекламата видимо залагат на това, че генеративният изкуствен интелект в крайна сметка ще бъде в основата на техния бизнес. Всеки от тях дебютира с продукти или обяви планове за разработване на различни инструменти, които да помогнат на компаниите по-лесно да създават съобщения, изображения и дори видеоклипове за съответните им платформи.
AI трансформира архитектурата. 4 топ студиа обясняват какМалцина вярват, че AI инструментите ще заменят хората в архитектурата, но повечето са съгласни, че те определят нова ера в професията
Тези продукти в повечето случаи са все още в изпитателна фаза и в някои случаи са критикувани за прибързаното им пускане на пазара, но експерти по рекламата коментират пред CNBC, че като цяло генеративният изкуствен интелект представлява следващата логична стъпка в целевата онлайн реклама.
"Това ще окаже сеизмично въздействие върху цифровата реклама", казва и Кристина Лоурънс, изпълнителен вицепрезидент на отдел "Потребителски опит и съдържание" в Razorfish, агенция за цифров маркетинг, която е част от рекламния гигант Publicis Groupe.
През май Meta обяви своя пакет за тестване AI Sandbox, предназначен за компаниите, които могат по-лесно да използват софтуер за генеративен изкуствен интелект за създаване на фонови изображения и експериментиране с различни рекламни послания. Компанията представи и актуализации на услугата си Meta Advantage, която използва машинно обучение за подобряване на ефективността на рекламите, изпълнявани в различните социални приложения.
Персонализация в мащаб
“Тъй като тези нови предложения се усъвършенстват с течение на времето, една компания за велосипеди например теоретично би могла да се насочи към потребителите на Facebook в Юта, като показва графики, генерирани от изкуствен интелект, на хора, които карат велосипед през пустинни каньони, докато на потребителите в Сан Франциско биха могли да бъдат показани велосипедисти, преминаващи по моста “Голдън Гейт”, дават пример експерти пред CNBC.
Сам Алтман: Целият свят иска изкуствен интелект – и пазарът ще му го даде А текстът на рекламата би могъл да бъде адаптиран на база възраст и интереси.
Затова и услугата Advantage на Meta набира популярност сред търговците на дребно, които я използват за автоматизирани реклами за пазаруване, според данни, споделени със CNBC от компанията за онлайн маркетинг Varos.
През май 2023 г. приблизително 2100 компании са похарчили 47 млн. долара, или около 27,5% от общите си месечни рекламни бюджети в Meta за Advantage+, показват данните на Varos. Месец по-рано тези компании са насочили 26,6% от бюджета си, или 44,9 млн. долара, към Advantage+.
През август миналата година, когато Meta официално представи платформата, компаниите са вложили по-малко от 1% от разходите си за реклама в нейните платформи в това предложение.