Сътрудничество с Gen Z: 5 стратегии за създаване на успешен екип
Обвързано с дигиталния свят още по рождение, младото поколение Z притежава уникален набор от силни страни, но и предизвикателства в екипната работа, което стимулира компаниите да проучват иновативни стратегии за използване на пълния им потенциал.
Джени Фернандес, опитен стратег в областта на маркетинга и брандинга, споделя пет ключови стратегии в материал на FastCompany, за преодоляване на разликите в културите на различните поколения, които пречат на новите играчи да се развиват в бизнес сътрудничеството.
Повече контакти лице в лице
Дигиталното възпитание на Gen Z може неволно да ги изолира от професионалните взаимоотношения на живо.
Преобладаващата онлайн среда, в която те навлязоха по време на пандемията, ограничава опита им в изграждането на трайни контакти. Фернандес подчертава, че в работната етика на Gen Z трябва да се наблегне на това да гледат към техните колеги като личности, а не само като дигитални профили или имейл адреси.
За да се преодолее мисленето "аз вместо ние", което може да възникне от дигиталната изолация, е от решаващо значение да се даде приоритет на стратегии, които установяват значими връзки лице в лице между колегите.
Култивиране на търпение и постоянство
Възпитани в епохата на инстантната гратификация, очакванията на Gen Z за бързи резултати се сблъскват с постепенната и понякога трудоемка природа на сътрудничеството.
За да бъде приведен начинът им на мислене в съответствие с натуралния процес на колаборацията, компаниите могат да въвеждат общи сесии за стратегическо планиране и коучинг програми.
Тези инициативи демонстрират стойността на устойчивата работа в екип, като акцентират върху колективните постижения, които са резултат от дългосрочна концентрация и усилия.
От индивидуален стремеж към екипен успех
Фокусът на Gen Z върху личния успех и конкурентоспособността може да попречи на сътрудничеството с другите поколения.
Мениджърите трябва да внушат, че сътрудничеството не е игра с нулев резултат и да създадат ясна връзка между индивидуалния успех и общите цели на екипа.
Като насърчават културата на колективните постижения, организациите могат да стимулират Gen Z да вижда по-голямата картина, поставяйки сътрудничеството над самосъхранението.
Умения за определяне на приоритети
С достъпа си до изобилие от информация, младите професионалисти се нуждаят от ефективни умения за филтриране и приоритизиране на данни.
Различните индустрии могат да предлагат семинари за управление на времето и вниманието, поставяне на цели, дори и такива по емоционална интелигентност, за да подобрят тези умения.
Освен това, осигуряването на достъп до дигитални инструменти и платформи за контрол върху информацията, като например инструменти за управление на проекти и комуникация, може да даде възможност на новото поколение да допринася ефективно за съвместни проекти, без да се поддава на информационно претоварване.
Силата на взаимоотношенията с връстници и менторството
Gen Z процъфтява, когато е заобградено от подкрепяща среда.
Менторството, взаимоотношенията с колеги, както и "най-добрия приятел на работното място" могат да насочат професионалистите към тънкостите на сътрудничеството.
Компаниите могат да организират събития и дейности за сплотяване на екипа, за да насърчават сближаването с колегите и създаването на истински приятелства, допринасяйки за чувство на принадлежност и общност на работното място.
С прилагането на тези стратегии, работодателите могат да проправят пътя на Gen Z към културата на сътрудничеството, като използват техните уникални силни страни и се справят с предизвикателствата от сблъсъка между различните работни методи, за да създадат по-приобщаваща и ефективна екипна среда.