Tesla се изправя със съдебен иск срещу Шведската транспортна агенция
Tesla подава съдебен иск срещу Шведската транспортна агенция в опит да заобиколи стачките и синдикалните действия, които стопират дейността ѝ в скандинавската страна, съобщава Associated Press.
Производителят на електромобили настоява да получи регистрационните номера на новите коли, чиито доставки в момента са блокирани от пощенските служители в знак на съпричастност към стачкуващите механици от сервизите на Tesla.
Според съдебния иск, разгледан от AP, Tesla изисква от районния съд да наложи глоба от 1 млн. крони (87 хил. евро), за да "задължи" Шведската транспортна агенция да позволи на Tesla да "изтегли регистрационните табели" в рамките на три дни от уведомяването за решението на районния съд.
Tesla заявява, че агенцията има "конституционно задължение да предостави регистрационните табели на собствениците на превозни средства".
Компанията добавя, че заддържането на регистрационните номера, "не може да бъде описано по друг начин, освен като уникална атака срещу компания, работеща в Швеция".
Миналата седмица в отговор на публикация за вторични стачки от страна на шведските пощенски служби, технологичният милиардер и главен изпълнителен директор на компанията изрази чувствата си, като написа в X: „Това е безумие“.
Стачката на пощенските работници означава, че електромобилите на Tesla няма да получат регистрационните си табели.
Профсъюзите в цялата страна, включително пристанищните работници и търговците на автомобили, отказват да работят с компанията, след като механиците, които членуват в профсъюза IF Metall и обслужват електромобилите, започнаха стачката си миналия месец, заради отхвърлянето на искането им от Tesla за колективно договаряне.
IF Metall, който има повече от 300 000 членове в шведската индустрия, заяви, че „ще продължи със стачките толкова дълго, колкото е необходимо“. Профсъюзът предприе действия, след като Tesla отказа да подпише колективен договор с членовете му, припомня The Guardian.
Колективните договори обхващат различни условия, включително заплата, пенсия, работно време и почивки. Те означават, че на теория не държавата, а синдикатите и работодателите регулират пазара на труда, и се разглеждат като крайъгълен камък на модела на пазара на труда в Швеция. Компанията няма производствен завод в Швеция, но има няколко центъра за обслужване.