Airbnb се насочва към изоставените къщи в Япония в опит да убеди собствениците да ги превърнат в туристически атракции.

"Това може да бъде добър източник на доходи, след като хората се пенсионират. Ако собствениците на неизползвани жилища ги ремонтират и превърнат в места за настаняване, това би било добро решение", казва пред Nikkei Ясуюки Танабе, ръководител на Airbnb за Япония.

Airbnb се надява да си партнира с бизнеса и местните власти, за да насърчи собствениците на жилища да инвестират в ремонти.

"Броят на акиите се увеличава и се очаква да продължи да нараства. Много от тях са твърде поддържани, за да бъдат изоставени.", допълва Танабе.

Според правителственото проучване на жилищното настаняване и земята, през 2018 г. в Япония има около 8,49 милиона акии или иначе казано, необитаеми жилища.

Всички туристи искат да са жители на тайния остров БонерБонер се намира точно до бреговете на Венецуела и е един от трите острова ABC: Аруба, Бонер и Кюрасао

Много от тези жилища са изоставени с намаляването и застаряването на населението. Те са разположени най-вече в селските райони. Тъй като никой не живее там, собствениците нямат стимул да ги поддържат и те губят стойността си.

Междувременно, правителството предлага стимули за закупуване на земя като данъчни облекчения и евтини недвижими имоти на цени от 500 долара за чужденци. Въпреки това, броят на акиите се очаква да нарасне, като според прогнозите на Института за научни изследвания "Номура" до 2033 г. поне 30% от жилищата в Япония ще бъдат изоставени.

Идеята на Airbnb е да убеди собствениците, че могат да превърнат изоставените си домове в източник на доходи.

„Фуджи крещи от болка“: Туристите унищожават най-високия връх в Япония Не можем просто да чакаме подобрение, трябва да се справим със свръхтуризма сега, категорични са екозащитници и експерти по туризъм

Компанията е особено заинтересована от дървените традиционни къщи, които според нея ще привлекат чуждестранни туристи с любопитство към историята и културата на Япония.

Туризмът в Япония отново започва да се активизира, като броят на пристигналите посетители през октомври е достигнал 2,51 млн. души, в сравнение с 2,49 млн. души през октомври 2019 г., преди пандемията, по данни на Японската национална туристическа организация, допълва BusinessInsider.