Ако някога сте се чувствали претоварени от емоции в офиса, може би знаете какво означава "световъртеж" на работното място, обяснява Дан Л. Шапиро, директор на Програмата за международни отношения в Харвард.

Световъртежът често се случва в определени ситуации, например когато преговаряте за повишаване на заплатата или представяте идеята си и срещнете неочаквана обратна връзка или критика.

Дори мислите ви да са рационални, действията ви може да представляват по-емоционална реакция в този момент.

"Голяма част от разсъжденията ни имат емоционална основа и тя идва от това, което чувстваме в телата си", казва експертът. "Ако не сте наясно с това, в повечето случаи ще реагирате неправилно", допълва той, цитиран от CNBC.

Пасивно-агресивните имейли рушат работната среда. Как да ги избягваме?Един подобен имейл често предизвиква сходен отговор и се стига до напрежение между колеги

Ето как да разберете, че изпитвате световъртеж на работното място и как да запазите самообладание по време на потенциално проблемни ситуации.

Да си представим, че разговаряте с мениджър, който не знае каква роля сте изиграли в скорошен успешен проект.

А може би колега се опитва да ви натовари с работата си.

Подобни ситуации могат да бъдат разочароващи и да ви накарат да се чувствате недооценени.

"Световъртежът е онова чувство, когато наистина сте погълнати от даден конфликт", твърди Шапиро.

"Може би шефът ви поставя на по-ниско ниво съвсем целенасочено, а може би не. Така или иначе, мозъкът ви сякаш ще се пръсне от емоции. Сърцето ви може да започне да бие по-бързо и мислите ви да се ускорят.

Ако не разпознаете, че изпитвате световъртеж, може да реагирате по-темпераментно, отколкото е уместно".

Защо при връщането в офиса мозъкът ни е като „отпуснат бицепс“?Колкото повече свикваме с тишината у дома, толкова повече отслабва способността ни да филтрираме по-силния и разнороден шум в офиса

За да избегнете това, преди всяка служебна среща от подобен характер, си дайте кратък съвет. Спомнете си какво точно се опитвате да съобщите по време на този разговор.

"Още преди да влезете в кабинета на шефа, се запитайте: "Каква е моята цел и какъв е моят дневен ред?", съветва Шапиро.

Ако и когато нещата се разгорещят, "направете пауза и си поемете дъх". Това може да помогне да си върнете контрола.

Неетичното поведение е по-заразно в офиса, отколкото при работа от вкъщиКак хоум офисът се превърна в пристан на финансова почтеност и защо доброто поведение не се диктува от това къде седите, а от етичната позиция, която имате

След това си припомнете целта, която сте си поставили по-рано.

"Върнете се в рационалното пространство на мозъка. Целта е да съобщите на шефа колко усилено сте работили. Целта ви е да му покажете, че го уважавате. Да получите съвет как да се справите с този период от кариерата си".

Ако искате срещата наистина да бъде продуктивна, съсредоточете се върху това, което искате да постигнете, и не се разсейвайте с концентрация върху дадено изказване или възприятие.

Това може да ви помогне да се измъкнете от състоянието на световъртеж и да се върнете към нагласата, с която да проведете разговор в сътрудничество, а не в конфликт, допълва експертът.