Инженерът на Cybertruck Уес Морил отговори на твърденията, че електрическият пикап на Tesla ръждясва при дъжд, посочвайки, че петната ръжда са с размерите на „глава на карфица".

Миналата седмица някои нови собственици на Cybertruck се оплакаха в социалните мрежи и във форуми от това, което според тях изглежда като петна от ръжда по чисто новите им електрически пикапи. Един от собствениците дори заяви, че при доставката е бил предупреден, че пикапът може да ръждясва при дъжд, припомня Business Insider.

В публикация в X Уес Морил пояснява, че не самият метал на Cybertruck ръждясва и дава някои съвети на собствениците как да се справят с оранжевите петна. Той обяснява появата им с наличието на метални частици, които може да са се натрупали по време на престоя на пикапа във фабриката или при транспортирането му с влак. Инженерът, който според биографията му в LinkedIn работи за Tesla над 13 години, се позовава на видеоклип в YouTube по въпроса.

„Неръждаемата стомана е реактивна и свободното желязо, което стои върху нея, ще ръждясва“, казва инженерът на Cybertruck. „Това е само повърхностно замърсяване и може да се почисти лесно.“

Изпълнителният директор на Tesla Илон Мъск потвърди коментарите на Морил, като написа „Да“ в отговор на публикацията.

Джъстин Демари, създател на съдържание за YouTube канала Bearded Tesla Guy, казва във видеото си по въпроса, че собственик на Cybertruck му е докарал пикапа ден след като е бил доставен, когато е забелязал петната.

Във видеото си Демари казва, че малките оранжеви петънца вероятно са резултат от "прах от ръжда" или частици, които са паднали върху повърхността на пикапа и са вградени в материала. Той отбелязва, че прахът от ръжда може да идва от железопътна линия или от зони в автомобилна фабрика, където превозните средства преминават през окончателно полиране. Малките петънца метал във въздуха могат да се съберат върху превозното средство и да ръждясват с течение на времето, казва още той.

Пред Business Insider той допълва, че е виждал този проблем и преди при други автомобили, но по думите му Cybertruck изглежда още по-склонен да събира прах, вероятно поради екстериора си от неръждаема стомана.

Демари опитва няколко метода за справяне с проблема, включително чистене на колата с Windex и течна форма на Bar Keeper's Friend. Той посочва, че последният метод изглежда е свършил работа, но съветва собствениците на Cybertruck да внимават с полирането на пикапа. 

Морил препоръчва използването или на Bar Keeper's Friend, или на Citrisurf 77 за справяне с проблема.„Почиствайте го по всяко време или не го правете, ако не ви притеснява“, пише той в X. 

Производителите на автомобили като цяло избягват използването на неръждаема стомана. Cybertruck е първият сериен автомобил, направен от този материал, след производството на Delorean през 1983 г. Не е чудно, че някои собственици на Tesla обръщат внимание на петната. Силно рекламираният електрически пикап идва на цена между $60 990 и $99 990, а хиляди фенове на Tesla го чакат от 2019 г.