Lucid Motors планира да произведе само 9000 електромобила през 2024 г., което е с 500 до 1000 повече от произведените през 2023 г., тъй като се бори със слабото търсене на луксозните седани.

Ако се придържа към тази цифра, това означава, че компанията ще произведе около 10% от 90 000 електромобила, които беше прогнозирала, че може да продаде през 2024 г.,

Пропастта между новите данни и първоначалните очаквания показва колко голяма свобода са имали компании като Lucid при насърчаването на обратните сливания, които помогнаха на много от тях да станат публични.

Това е и знак за жестоката реалност, пред която Lucid е изправена сега - че все още се бори да намери купувачи и губи пари от всеки електромобил, който произвежда, посочва TechCrunch.

Компанията обяви производствените цели за 2024 г. заедно с финансовите си резултати за миналата година, като сподели, че е загубила 2,8 млрд. долара през 2023 г. Скромната прогноза идва няколко дни, след като производителят намали цените на своя седан Air с 8000 долара.

Главният изпълнителен директор Питър Роулинсън прекара голяма част от последната година в разговори за това колко е важно за компанията му да подобри усилията си в областта на продажбите и маркетинга. Той същевременно посочи предстоящия SUV Gravity като потенциален стимул.

Gravity е една от причините, поради които компанията първоначално прогнозира, че ще може да произведе и достави 90 000 автомобила в рамките на няколко кратки години. В презентацията, която Lucid използва, за да популяризира сливането си през 2021 г. с компания със специална цел за придобиване, тя прогнозира, че новият модел ще надмине продажбите на Air през 2024 г.

В действителност обаче производителят се сблъска с редица проблеми във веригата за доставки и изработката в първите дни на седана и през 2022 г. трябваше да отложи пускането на Gravity.

Компанията най-накрая представи SUV-то през ноември 2023 г. и заяви, че планира да започне производството до края на тази година.

Gravity означава много за непосредственото бъдеще на Lucid - дотолкова, че компанията обяви миналата седмица, че е дала на Роулинсън паричен бонус от 6 млн. долара за представянето.

Lucid работи върху платформа за средноразмерни автомобили, предназначени да се конкурират с Model Y на Tesla, но това ще стане най-рано в края на 2026 г.

Има и други неща, които биха могли да дадат тласък на производителя. Наскоро той започна да продава версия със задно задвижване на базовия си модел Air Pure, който – със скорошните намаления на цените - сега започва под 70 000 долара.

Миналата година Lucid също така обяви, че продава част от своята технология за електромобили на Aston Martin. Роулинсън заяви, че продължава да разговаря с други компании от и извън автомобилната индустрия за сключване на подобни споразумения за лицензиране и доставка на технологии.

Саудитска Арабия, която притежава мажоритарен дял от Lucid Motors чрез своя публичен инвестиционен фонд, се е съгласила да закупи до 100 000 електрически автомобила от компанията през следващото десетилетие.

Производителят започна да доставя седани Air в Кралството в края на миналата година. Роулинсън каза, че Lucid първоначално се е сблъскала с "различна пазарна динамика и тънкости, характерни за този пазар", които са забавили първоначалното разпространение.

Въпреки това той добави, че компанията "очаква добър растеж в региона през тази година".