Ейдриън Халмарк, лидерът на луксозната марка автомобили Bentley поема поста главен изпълнителен директор на основния ѝ конкурент Aston Martin.

61-годишният предприемач ще започне да изпълнява новата си роля не по-късно от 1 октомври, съобщиха от компанията, цитирани от CNBC. Напускащият лидер Амедео Фелиса ще остане на поста си дотогава.

"В последните 25 години той донесе изключително успешен опит на висшия автомобилен мениджмънт от САЩ, Европа и Азия в компании като Bentley, Porsche и Volkswagen", се казва в изявлението на Aston Martin.

Изпълнителният председател на компанията Лорънс Строл заяви, че Халмарк ще донесе "ненадминат опит както в сектора на свръхлуксозните автомобили, така и в британското производство, за да развием нашата стратегия и да продължим неотдавнашната инерция".

Това бележи поредна промяна в ръководството на компанията, която през последните години претърпя големи загуби, които намаляха в резултатите й за 2023 г.

Амедео Фелиса пое управляващата позиция от май 2022 г., след като предшественикът му Тобиас Моерс издържа по-малко от две години на ръководния пост, отбелязва CNBC.

Акциите на Aston Martin се повишиха с 1,8% в 9:15 ч. след обявяването на новината за рокадата на върха.

Въпреки възстановяването през 2023 г., цената на акциите на компанията спадна рязко от излизането ѝ на борсата през 2018 г., тъй като тя се бори с предизвикателствата на веригата за доставки, увеличените разходи и големия дълг.

Междувременно, само преди дни Bentley Motors съобщи, че отлага плановете си за ексклузивни електрически превозни средства до края на това десетилетие заради променящите се пазарни условия и забавянето на първия EV модел на компанията.

Първото EV на Bentley трябваше да се появи през 2025 г., последвано от един нов изцяло електрически модел всяка година след това като част от плана за инвестиране на 3,4 млрд. долара до 2030 г.

Сега компанията очаква първото ѝ EV да бъде пуснато през 2026 г., отлагайки пускането и на следващите електрически модели.

Актуализацията на плановете на Bentley беше обявена заедно с финансовите резултати на компанията за 2023 г.

Тя отчита 13 560 доставки на превозни средства в световен мащаб, което е спад от 11% спрямо рекорда от близо 15 200 превозни средства през 2022 г.

Приходите са 3,21 милиарда долара, което също е отстъпление с 13% в сравнение с предходната година. Оперативната печалба на производителя от 644,7 милиона долара пък бележи спад на годишна база от 17%.