Nissan обяви в понеделник, че през следващите три години ще продаде още 1 милион автомобила и ще намали с 30% разходите си за производство на електромобили до 2030 г.

В нов средносрочен бизнес план японският автомобилен производител разкри, че ще пусне на пазара 30 нови модела до фискалната 2026 г., като 16 от тях ще бъдат електрифицирани. Целта на компанията е разходите за електромобили и двигатели с вътрешно горене да достигнат паритет до 2030 г.

"Този план ще ни даде възможност да стигнем по-далеч и по-бързо в създаването на стойност и конкурентоспособност", категоричен е президентът и главен изпълнителен директор на Nissan Макото Учида, цитиран от CNBC. "Изправен пред изключителна нестабилност на пазара, Nissan предприема решителни действия, ръководейки се от новия план, за да осигури устойчив растеж и рентабилност."

Автомобилният производител разкри също така, че цели марж на оперативната печалба от над 6% до края на фискалната 2026 г., както и "дългосрочен печеливш растеж".

Голяма несигурност

Това се случва, тъй като напоследък интересът около електрическите превозни средства изглежда малко охладнял, като много големи производители, включително Ford Motor, General Motors, Mercedes-Benz и Volkswagen, намалиха или отложиха плановете си за електрически превозни средства на фона на спадащото търсене. Дори гигантът в сектора Tesla се подготвя за отлив, който според главния изпълнителен директор Илон Мъск "може да доведе до значително по-нисък темп на растеж”.

Традиционните производители на автомобили също така са изправени пред огромно предизвикателство от страна на Китай, когато става въпрос за електрификация. Страната се гордее с най-големия и пренаселен пазар на електрически превозни средства в света, а нейните доставчици оказват значителен натиск върху цените.

Главният изпълнителен директор на Nissan Учида акцентира, че ценовият натиск в развитието на сектора на електрическите превозни средства е дошло "много, много по-рано, отколкото си мислехме". За да се справи с този проблем, Nissan планира да разработва електромобили в "семейства", да интегрира иновативни задвижващи агрегати и да се съсредоточи върху иновациите в батериите, тъй като се стреми да намали разходите си за следващото поколение модели с 30% в сравнение с настоящия кросоувър Ariya.

"За да направим това, трябва да имаме добри партньорства с нашите доставчици и да работим по приложенията си изпреварващо и в мащаба, който трябва да осигурим", коментира Учида. "В противен случай мисля, че през следващите пет години ни очаква голяма несигурност. Мащабируемостта ще бъде най-важна, а как ще я осъществим, ще бъде един от ключовите елементи на новата ни стратегия."

The Arc - новата стратегия на Nissan

В рамките на плана от две части, наречен The Arc, Nissan ще се стреми да осигури ръст на обемите чрез "адаптирана регионална стратегия" и да се подготви за ускорен преход към електромобили чрез балансиране на портфолиото си между този тип автомобили и тези с вътрешно горене, увеличаване на обемите на основните пазари и финансова дисциплина. Всичко това ще бъде подкрепено от "интелигентни партньорства, повишена конкурентоспособност на EV, диференцирани иновации и нови източници на приходи".

Според ръководството на Nissan тази стратегия може да донесе потенциални приходи в размер на 2,5 трилиона йени (16 млрд. долара) от нови бизнес възможности до фискалната 2030 г.