Турнето Eras на Тейлър Суифт ще даде тласък на икономиката на Обединеното кралство в размер на 997 млн. паунда (1,2 млрд. долара).

Това показват данни на Barclays, която прогнозира, че феновете на музикалната звезда ще похарчат средно 848 паунда, за да я видят на живо, съобщава CNBC.

Данните на британската банка сочат още, че закупилите билети за турнето Eras Tour ще отделят 12 пъти повече средства от средната цена за вечерно излизане във Великобритания (67 паунда) и два пъти повече от разходите за сватба в Обединеното кралство (398 паунда).

В доклада на Barclays „Swiftonomics“ се казва, че средната сума, похарчена за билет за Eras Tour, е 206 паунда. Другите очаквани разходи включват 121 паунда за настаняване, 111 паунда за транспорт и 56 паунда за дрехи за концерта.

Банката очаква също така притежателите на билети да похарчат средно 79 паунда за официални артикули. Плюс още 59 паунда за храна преди концерта и допълнителни 216 паунда за други разходи, включително напитки и винилови плочи.

Въз основа на тези общи разходи от 848 паунда, направени от близо 1,2 милиона притежатели на билети за общо 15 спектакъла на четири стадиона, Barclays прогнозира, че турнето ще донесе приходи от 997 милиона паунда.

„Когато става въпрос за сценични икони като Тейлър Суифт, както видяхме при Елвис и Бийтълсманията през 50-те и 60-те години на миналия век, феновете имат толкова силна връзка с изпълнителя и с останалите като тях, че желанието за харчене е още по-силно“, обяснява Питър Брукс, главен поведенчески анализатор в Barclays.

„Суифтономика“ е термин, използван за описание на икономическото влияние на певицата, тъй като феновете се стичат на концертите ѝ по целия свят и харчат много за цялото преживяване.

Икономическото въздействие на турнетата на суперзвезди като Тейлър Суифт, Бионсе и Брус Спрингстийн, се наблюдава в като тенденция най-вече след пандемията.

Изследователят от Danske Bank Филип Андершон например заяви по-рано пред CNBC, че първата спирка от турнето на Бионсе в Стокхолм миналата пролет е оказала „очевидно“ въздействие върху инфлацията в Швеция.

Силно рекламираното шоу представлява 0,2% - 0,3%, добавени към инфлацията от цените на хотелите и ресторантите, обясниха тогава анализатори.

Десетки хиляди фенове се стекоха в Стокхолм в средата на май за двата концерта на суперзвездата, които поставиха началото на първото ѝ соло турне от седем години.

Публиката на всеки концерт е била 46 000 души, като някои от тях са били принудени да отседнат извън столицата, където хотелите са били пълни.

Много фенове извън Швеция са пътували до скандинавската страна, за да присъстват на концертите, възползвайки се от слабата шведска валута и по-ниските цени на билетите, отбеляза тогава The Guardian.