Новият „тих лукс“: Бургери и пържени картофи
78% от участниците в ново проучване смятат, че бързата храна е лукс заради все по-високата цена
Забравете Hermès и Miu Miu. Най-новата луксозна чанта, която още е под радара на критиците, е намачкан хартиен плик с хамбургери и мазни пържени картофи.
Това са резултатите от нов доклад, който показва, че огромно мнозинство от американските граждани смятат, че бързата храна е твърде скъпа и я определят като „лукс“.
78% от участниците в новото проучване смятат, че бързата храна е лукс заради цената, установява LendingTree, като използва данни от QuestionPro по поръчка на ValuePenguin.
Половината от анкетираните заявяват, че собственото им затруднено финансово положение ги кара да усещат бързата храна като лукс, а шестима на всеки 10 признават, че са намалили консумацията заради нарастващите цени.
„Бързото хранене вече не е евтина опция“, казва главният кредитен анализатор на LendingTree Мат Шулц пред Fortune. „Хората изпитват шок от етикетите, което ги кара да преосмислят колко често ядат бърза храна.“, допълва анализаторът.
Респондентите са участвали в проучването в началото на април – по същото време, когато в Калифорния влезе в сила законът за минималната заплата от 20 долара за работниците в заведенията за бързо хранене. Това накара вериги като Chipotle да заплашат с 6-7% увеличение на менюто.
Още преди да бъде приет законът, потребителите се разбунтуваха срещу 18-доларовия Big Mac на McDonald's и разкритикуваха Wendy's за въвеждането на „динамично ценообразуване“ през февруари, при което с помощта на изкуствен интелект се променят цените на артикулите в зависимост от нивото на трафика в определени часове. Веригата за бургери се отказа ден след съобщението, като заяви, че не планира да повишава цените, а да предоставя отстъпки.
72% от анкетираните казват още, че биха се хранили в извънработно време, ако това значи по-евтини продукти от менюто. Повече от половината са заявили, че вече готвят вкъщи, ако търсят бързо и евтино ястие.
Стивън Зейгър, консултант по хранене и ресторантьорство и доцент по бизнес в Колумбийското бизнес училище, обяснява пред Fortune, че лошото отношение към веригите за бързо хранене е продължение на манталитета на много хора за икономиката. Тъй като цените продължават да се покачват, дори ако инфлацията се понижава, настроенията на потребителите се влошават.
„Намираме се в инфлационен мисловен цикъл“, обяснява Зейгър.
Но има и добри новини за клиентите, които се чувстват обезсърчени от цените на бързото хранене. Веригите за бургери усещат натиск да направят промени.
„Те чувстват болката на клиентите и се опитват да реагират - както и трябва да бъде“, допълва още Зейгър.
McDonald's обяви плановете си за оферта за 5 долара, включваща бургер или сандвич с пилешко месо, пържени картофи и напитка. Wendy's реагира като пусна оферта за закуска за 3 долара с картофи, избор от бекон или наденица, яйце и кифла със сирене.
Промените се наложиха, след като веригите забелязаха спад в продажбите.
„Потребителите със сигурност са много дискриминирани в начина, по който харчат долара си“, коментира главният изпълнителен директор на McDonald's Крис Кемпчински по време на разговор с инвеститорите този месец. „Това може да е по-силно изразено при тези с по-ниски доходи, но трябва да се признае, че всички търсят стойност.“
Като бизнес, основан на „взаимоотношенията“, ресторантьорската индустрия все още трябва да обещава на своите посетители възвръщаемост, дори ако това е само бърза транзакция. С над 70 милиона клиенти дневно вериги като McDonald's са крайъгълен камък в живота на американците и много клиенти по света, и са длъжни да останат такива, допълва Зейгър.
„Истината е, че ние обичаме McDonald's. Тя е американска марка. Тя е това, което сме – добри или лоши, мразим или я обичаме, смятаме я за здравословна или нездравословна. Това е нашата същност.“