Китайският производител BYD пуска на пазара автомобили, които могат да изминат над 2100 км без зареждане, като това е последното му усилие да се отличи от конкурентите си на най-големия автомобилен пазар в света.

Най-големият производител на електромобили в света късно във вторник представи два хибридни седана с модернизирани задвижващи агрегати, които според него осигуряват пробег от над 2100 км мили с пълен резервоар и пълна батерия. Това е приблизително разстоянието между Ню Йорк и Маями - пътуване по път I-95, което може да отнеме 19 часа, посочва The Wall Street Journal.

Цените на моделите, наречени Qin L DM-i и Seal 06 DM-i, започват от 99 800 юана (13 775,21 долара) и достигат до 139 800 юана - сравнително ниски за сегмента на седаните в Китай.

Новите задвижващи агрегати са петата итерация на BYD, откакто през 2008 г. пусна на пазара първия си plug-in хибрид. Последните версии намаляват разхода на гориво до 2,9 литра на 100 км, в сравнение с 3,8 литра на 100 км при предишната версия преди три години.

Акциите на BYD, листвани в Хонконг, се повишиха с 5,3% в сряда, което ги направи най-печелившите сред компонентите на индекса Hang Seng. Дяловете, листвани в Шънджън, затвориха с 8,35% по-високо, което е най-големият им еднодневен ръст от септември 2021 г. насам.

Подкрепяната от Уорън Бъфет BYD е на гребена на вълната през последните месеци, като задмина Tesla като най-големия продавач на електромобили в света, представи спортен автомобил в стил Ferrari, заедно с първите си пикапи, както и продължи да увеличава горната и долната си линия, въпреки продължаващите ценови войни и силната конкуренция в Китай, най-пренаселения пазар за индустрията.

Пробегът на новите седани значително превъзхожда хибридните конкуренти на BYD. Дистанцията, която големите световни производители на хибриди обикновено постигат е малко над 1100 км.

Анализаторите заявиха, че удълженият пробег, по-ниският разход на гориво и скромните цени на новите модели на BYD ще допринесат за водещата позиция на автомобилния производител в индустрията в момент, когато конкурентите се готвят да пуснат нови модели и да намалят цените.