В хита си от 2022 г. You're On Your Own, Kid, Тейлър Суифт казва на феновете си да „направят гривни за приятелствo“. Две години по-късно дизайнерите на фини бижута се вслушват в нейната директива – и разбира се, печелят добре от това.

Модни лидери в луксозната индустрия като Christian Dior и Cartier вече проектират свои версии на гривните, които станаха популярни през 70-те години и все още са основна част от летните училищни лагери. Днес обаче по-новите, по-богати варианти заменят пластмасовите мъниста с цвят на златисти кифлички с платинени или сребърни амулети, пише WSJ.

През януари Тейлър Суифт се появи с гривна Wove Made с бял диамантен „конец“ и мъниста от жълто злато. Подобни модели се продават на дребно за 6 000 долара.

Хората с предприемачески нюх, които са по-загрижени за дивидентите от акции, отколкото за песните на Суифт, са взели под внимание това.

Сред тях е 40-годишната консултантка по малък бизнес Аня Тайсън, която носи 14-каратови златни гривни за приятелство от Catbird и Scosha.

Родената в Ню Йорк дама свързва очарованието на гривните с носталгията: „Те ни връщат към епохата, когато животът не беше толкова сложен. Цветната естетика ни напомня за времето, когато бяхме млади и свободни, и не бяхме постоянно втренчени в екраните.“

Но общността има огромна роля за модната тенденция.

„Гривната за приятелство е напомняне, че не сме сами“, казва Роксана Асулин, чиято едноименна марка бижута изработва персонализирани версии с италиански емайл и позлатени мъниста на цена между 150 и 500 долара.

Тейлър Суифт, заедно със звездите от видеоклипа „Bad Blood“ Джиджи Хадид и Селена Гомес, носят модели на марката. „Размяната на гривни за приятелство“, казва Роксана, е един от начините да създаваме връзки.

Ако искате да изпробвате този стил, без да се обвързвате с флуоресцентни цветове, помислете за монохромни варианти, като например изцяло златните от Monica Vinader и Tiffany & Co.

В Prada гривните с мъниста за 420 долара са в приглушени цветове като слонова кост и черно.

Директорът за търговията на дребно Нуршина Хирани предлага „подреждане“ на гривна за приятелство между две масивни златни бижута. „Така изглежда по-елегантно, по-сериозно“, казва Хирани.

Но за някои дизайнери и купувачи именно това е смисълът на шарената гривна за приятелство.

Аксесоарът може да освежи деловия тоалет от обикновена черна рокля или семпла бяла риза и дънки. „Носенето им е истинска радост за много хора“, казва Роксана. А ако трябва да цитираме Суифт, то никога не излиза от мода.