Акциите на Heineken отвориха със 7% спад в понеделник и продължиха да падат, след като ръстът на печалбата на пивоварния гигант за първото полугодие се оказа по-слаб от очакванията на анализаторите.

Акциите на компанията се търгуваха надолу със 7,9% в 12:18 ч. Лондонско време.

Оперативната печалба показа органичен ръст от 12,5%, който е под консенсусната прогноза на компанията от 13,2%.

Продажбите на бира, които се очакваха да се повишат с 3,4%, са нараснали само с 2,1%.

Heineken пада до нетна загуба от 95 милиона евро на фона на непарична обезценка от 874 млн. евро заради инвестицията си в китайската пивоварна компания CR Beer. Heineken заяви, че спадът е резултат от понижението в цената на акциите на CR Beer на фона на опасенията за потребителското търсене в Китай, а не от оперативните резултати на китайската компания.

„Ние сме доста доволни от стабилното представяне през първата половина“, казва главният изпълнителен директор на Heineken Долф ван ден Бринк пред CNBC. Той описва растежа на обема като „балансиран и широко базиран в цялото ни глобално присъствие“, с 5 % увеличение на премиум продуктите.

В актуализация, която беше очаквана с нетърпение от анализаторите, Heineken ревизира прогнозата си за органичния растеж на оперативната печалба за годината до диапазон между 4% и 8%. Прогнозите на компанията посочваха нисък до висок едноцифрен растеж преди това.

„Heineken набра инерция след оптимистични коментари на неотдавнашна конференция, водещи пазара (и нас самите) към подобряване на прогнозите“, казват анализатори на Barclays, цитирани от CNBC.

„Тези резултати обаче не отговарят на прогнозите, което предполага, че има разлика между съобщенията на компанията и очакванията на анализаторите“, допълва те.

Основните пропуски на Heineken са в Европа, където компанията отчита само 0,2% ръст на печалбата спрямо очаквания от 15,1% - до голяма степен поради увеличените рекламни разходи на конкурентен пазар, казват от Barclays.

Heineken заявява, че е консолидирала лидерството в продажбите на бира с ниско съдържание на алкохол или Heineken 0.0, което се е повишило с 14%. Категорията отбеляза двуцифрен ръст на пазари като Бразилия, Египет, Виетнам и Обединеното кралство.

Ван ден Бринк описва категорията като „все по-важна“ за компанията, особено Heineken 0.0.

Пазарните проучвания показват, че ръстът на продуктите с ниско и безалкохолно съдържание, включително в бирата, ще изпревари значително по-широката алкохолна индустрия през следващите години, което ще я превърне в ключова цел както за утвърдени марки, така и за по-новите играчи на пазара.