Air New Zealand заяви, че се отказва от целта си за климата до 2030 г., позовавайки се на закъснения в доставките на ефективни самолети и достъпността на алтернативните реактивни горива.

Съобщението означава, че националният превозвач на Нова Зеландия е първата голяма авиокомпания, която смекчава своите краткосрочни климатични цели - ход, който отразява мащаба на предизвикателството пред индустрията по пътя към декарбонизация, отбелязва CNBC.

Изпълнителният директор на Air New Zealand Грег Форан казва, че през последните седмици е станало очевидно, „че потенциалните забавяния на нашия план за обновяване на флота представляват допълнителен риск за постижимостта на целта“.

„Възможно е авиокомпанията да трябва да запази съществуващия си флот за по-дълго от планираното поради глобални проблеми с производството и веригата за доставки, които потенциално биха могли да забавят въвеждането на по-нови, по-икономични самолети във флота“, добавя Форан.

По-рано Air New Zealand обяви, че целта ѝ за 2030 г. е да намали въглеродния интензитет с 28,9% в сравнение с нивата от 2019 г. Авиокомпанията заяви във вторник, че е започнала работа по нова краткосрочна цел.

Председателят на Air New Zealand Терез Уолш казва, че превозвачът остава ангажиран с постигането на целта си за нулеви нетни въглеродни емисии до 2050 г.

Авиацията има значителен принос за изменението на климата и широко смятана за един от най-предизвикателните сектори за декарбонизация.

През 2022 г. авиацията е представлява 2% от глобалните въглеродни емисии, свързани с енергията, като през последните десетилетия е нараснала по-бързо от други видове транспорт - железопътен, автомобилен и корабен.

Международната агенция по енергетика заяви, че за да може авиацията да върви по пътя към своя сценарий за нулеви нетни емисии до 2050 г., ще са необходими технически мерки, свързани с горива с ниски емисии, подобрения в двигателите и корпусите на самолетите и решения за ограничаване на търсенето, за да се намали растежът на емисиите.