Не ви върви в Tinder? Разчупете статуквото, ако нямате късмет с големите приложения
За някои потребители привлекателността на масовите приложения за запознанства може да се окаже недостатък
През последните години индустрията на приложенията за запознаства бележи чувствителен спад, продиктуван най-вече от прегарянето на потребителите от поколението Z.
Въпреки това, сред океана от възможности за търсене на любовта, все още могат да се открият свежи алтернативи на най-популярните приложения като Bumble или Hinge, пишат Fast Company.
"Тези приложения са от второ ниво, просто защото не са създадени, за да бъдат от първо", казва Ерик Ресник, коуч по онлайн запознанства. "Но по този начин, те обслужват своята ниша от потребители много добре."
За някои потребители привлекателността на масовите приложения за запознанства може да се окаже недостатък. Те се насочват към по-специфични за общността приложения, които предлагат платформи, специално предназначени за техния произход или интереси.
Социални общности
HER, приложение за запознанства, насочено към жени и небинарни хора, се гордее с 15 милиона потребители в 115 държави. Изминалата година беше огромна за него, като второто тримесечие на 2024 г. е най-печелившето в историята на компанията.
Основателят и главен изпълнителен директор Робин Екстън го нарича "сапфичен ренесанс".
Платените абонати на HER също растат, като през последното тримесечие са се увеличили с 15%.
Екстън посочва това като признак за предпочитанията на потребителите: "Ако хората ще имат няколко продукта, те често предпочитата да са премиум членове само за един от тях."
Match Group, която е собственик на Tinder и Hinge, управлява и няколко приложения, базирани на общности, включително Archer (за гейове), BLK (за чернокожи), Chispa (за латиноамериканци) и Upward (за християни).
Match подчертава, че много потребители имат няколко приложения в телефоните си, като пише, че "въвеждането на Hinge на пазара може да доведе до общ ръст на потребителите на Match Group, а не просто до промяна на дела сред приложенията" в писмо за приходите от май 2023 г.
В тези базирани на идентичност приложения, които Match нарича свои "нововъзникващи марки", преобладава ангажираността на общността.
Според представител на Match използването на подобни на Discord функции е нараснало с 400% в по-малките обекти спрямо предходната година. Това потвърждава думите на Екстън: В по-малките приложения става дума за ангажиране на съмишленици, а не просто за плъзгане между профили.
Малките предлагат нови функционалности
Макар че Tinder, Bumble и Hinge са насочени към различни аудитории, всички те функционират по една и съща система: разглеждане и харесване.
По-малките начинаещи компании използват нови форми на технология, което може да е освежаващо за техните потребители.
Happn, френско приложение за запознанства, което набира скорост в САЩ, свързва потребители, които посещават едни и същи места. Тяхната цел е да свържат сингълите, чиито пътища се пресичат, а не просто да предложат общото население на даден град. Към момента Happn има 156 милиона регистрирани потребители в цял свят, а броят на платените абонати е нарастнал с 15% на годишна база.
"След края на пандемията хората искаха да се срещат отново", обяснява Карима Бен Абделмалек, изпълнителен директор и президент на Happn.
"Новият цикъл на приложенията за запознанства беше: "Как можем да помогнем да се върнат срещите в реалния живот?" Това е обещанието на Happn от самото начало."
Бен Абделмалек позиционира Happn като решение на проблема с умората от плъзгането по дисплея: "Проблемът не е в използването на приложение за запознанства, а в това, че оставаме твърде дълго в него."
Feeld, от друга страна, е създадено изцяло за гъвкавост.
Приложението надхвърля традиционните за профила за запознанства маркери за самоличност, като позволява на потребителите да посочват предпочитанията си за интимност. Това го прави особено популярно сред немоногамните потребители и хомосексуалните хора.
Избягването на закостенялостта на стандартните онлайн запознанства се отплаща: От 2022 г. насам Feeld отбелязва среден ръст от 30% на годишна база. Поколението Z е най-бързо развиващата се демографска група. Статистика, която главният изпълнителен директор Мохамад-Лайти посочва като доказателство за успеха.
"Виждайки стабилния ръст на нашите членове от година на година, смятам, че правим нещо правилно, особено след като виждаме приток от поколението Z във Feeld въпреки тяхната резервираност към онлайн запознанства."
Докато тези по-малки приложения напредват, те се борят за все повече информираност сред аудиторията. Разбира се, Tinder и Hinge разполагат с най-големите възможности за запознанства, но те предлагат специфични за функции, които не всички потребители желаят.
Защо да не опитате с нещо друго?