10 месеца по-късно: Меме манията по Cybertruck не спира
Бронираният пикап на Мъск може да няма лого, но генерира хиляди мемета, реакции и коментари в социалните мрежи
От пускането си на пазара през ноември миналата година, Cybertruck е обект на много шеги и откровена ирония.
Потребителите в социалните медии сравняват бронирания пикап на Илон Мъск с детска играчка, с видеоигра, в която има грешки, и с фризер на колела.
10 месеца по-късно иновативното превозно средсрво продължава да бъде любим обект на подигравки в интернет, което това означава неопределен брой мемета, статуси, реакции и коментари, пише FastCompany.
Когато през 2019 г. собственикът на Tesla обяви Cybertruck, той неволно произведе лавина от мемета, след като потребителите сравняваха пикапа с работа по ръчен труд от от пети клас. Той най-накрая излезе по улиците през 2023 г., а приключенията с него сред природата бяха достатъчни, за да стартира вайръл поток в TikTok или X.
Видеоклипът, в който потребител се подиграва с покрития със сажди Cybertruck на летището в Остин, събраа 4,9 милиона гледания; друг с коментар за грозния дизайн има над 200 000 харесвания.
Но нито подигравките в интернет, нито множеството дефекти в дизайна не са отблъснали знаменитостите от бронирания пикап.
Ким Кардашиян и Кейти Пери се похвалиха като горди собственички, а Джей-Зи използва пикапа като превозно средство за бягство по време на среща. (Неотдавна се появиха неоснователни слухове, че Кардашиян е станала жертва на конструктивен дефект, който излага водачите на Cybertruck на риск да си отрежат пръстите.)
Някои снимки на Cybertruck незабавно се превърнаха в мемета, като например Лейди Гага, която успява да държи поднос с кафе, докато се качва на пътническата седалка. Пенсионираният играч от NFL Джейсън Келсо даде началото на новинарски цикъл заради провокативен стикер за броня на пикапа.
Междувременно генерираните от изкуствен интелект копия на Cybertruck заляха Instagram и TikTok. Появиха се дори криптовалути Cybertruck и NFT.
Собственикът Tesla отдавна е любимец на потребителите, особено в областта на меметата. Самият Илон Мъск е чест създател и разпространител, като си е спечелил цяла мрежа от поддръжници в интернет. Не е изненадващо, че компания като Tesla може да съзаде вайръл продукт.
Но с подкрепата на Мъск за кандидата за президент на Републиканската партия Доналд Тръмп и цялостната му политическа промяна вдясно, това идолопоклонничество може да избледнее.
Доверието и вниманието на потребителите към Tesla намаляват, като изследователската компания Caliber предполага, че вина за това има поляризиращата личност на Илон Мъск.
В същото време проучване на летните стажанти на Morgan Stanley установи поразителен спад в благоразположението към Tesla сред младите служители.
Все пак, меметата за Cybertruck няма да изчезнат, би било жалко за въображението и чувството за хумор на създателите им, допълва FastCompany.
No logo https://t.co/z7FRYktNvO
— Elon Musk (@elonmusk) August 23, 2024
Друга отличителна характеристика за Cybertruck е, че освен фаворит за мемета, пикапът всъщност няма свое лого.
Още по време на представянето му, Tesla разкри, че няма да разполага с никакви официални лога, като вместо това е избрал елегантен външен вид със сребрист цвят на.
„Единственият камион, който не се нуждае от лого, за да се знае какво е.“, категориче е и главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск.